חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עדשות מגע סקארליות , קרקוטונוס16/07/2019

שלום לך פרופסור.
אני בת 28.
אני סובלת מקוצר ראיה גבוה מאד מגיל קטן, מינוס 15 בערך בשתי העיניים, פלוס קרקוטונוס מתקדם. מרכיבה עדשות קשות הרבה שנים.
מאז שאני זוכרת את עצמי ילדה בתיכון גיל 17 אני סובלת מהרכבת עדשות מגע. בהתחלה הרכבתי במשך שנים עדשות קשות נושמות אבל הן הכאיבו לי מאד מאד , עד שהגעתי לשערי צדק שם התאים לי אופטומטריסט מומחה עדשות מגע סקארליות. בהתחלה זוכרת שנהנהתי מהן והראיה שלי אף שופרה, אח"כ
הייתי מרכיבה את העדשות הרבה שעות ביום מהבוקר עד הלילה, העיניים היו באופן קבוע אדומות מאד מאד והכאיבו מאד מאד. הגעתי לפרופסור פרוכט והוא קבע שיש לי בצקת סביב הלימבוס עקב הלחץ של העדשות. הוא נתן לי טיפול בסטרודקס 3 פעמים ביום למשך שבועיים, פלוס טיפות הילו קומוד להרטבה.
אציין שעם הסקלאריות הראיה שלי מצוינת מאד 6/9 . אבל הכאבים היו בלתי נסבלים. פרוכט קבע שכאשר הדלקת תחלוף עליי לנסות עדשות מכל סוג ולא המליץ על כל ניתוח מחשש הסיכון -( כזכור חוץ מקוצר ראיה גבוה משולב קרקוטונוס מגיל 15 שהתקדם לאחרונה).
ברוך ה' הדלקת חלפה והרופא קבע שהעיניים נקיות לחלוטין. חזרתי לאופטומטריסט שלי בשערי צדק ואז החל מסע של נסיונות לעדשות,במשך חצי שנה ללא הצלחה. הוא ניסה לי קשות עם רכות, קשות רגילות, רכות מיוחדות, אף סוג לא ישב טוב או הכאיב מידי. הוא חשש לחזור לנסות סקארליות בכלל הדלקת, אך אני לא ויתרתי, ובסוף הוא הזמין סקארליות והוא שינה בהן מעט את הקימור.הרכבתי את הסקארליות החדשות, וגם שיניתי את ההתמיסה לפי המלצת הפרופסור-מסליין-שמתי טיפות "בפנטן".בעין ימין כמעט לא הרגשתי את העדשה ישבה מצוין.העיניים לבנות,אבל בעין שמאל יותר רגישה אצלי ומידי פעם הכאיבה מאד מאד אבל ללא שום אודם ועדיין לעיתים מין כאבים פנימיים כאלו.רופא עיניים מומחה דלקות טוען שהכאב הינו יובש רציני ואין כל דלקת ברוך ה'.רופא עיניים אחר טען שיש דלקת מתמשכת כתוצאה מהרכבת עדשות מגע משך שנים. התחלתי הרבה טיפות עיניים ללא ח.משמר ומצב הכאב השתפר. שאלתי היא: האם עדשות סקארליות כלל לא מתאימות לי? האם לפי התיאור יש לי אי-סבילות לעדשות מגע? או האם יש סקארליות בריאות יותר וטובות שיכולות לעזור יותר?אציין שכיום אני משתדלת להרכיב את העדשות הרבה פחות מפעם ומצב העיניים השתפר ב"ה. בגלל שאני מאד תלויה בעדשות ( עם המשקפיים העבות שלי רואה מטושטש מאד מאד מאד) קשה לי להסיר את העדשות כ"כ מהר, מה ניתן לעשות במצבי? האם יש ניתוח מתקדם במצבי? או שכל החיים תלויים בעדשות מגע? לא אוהבת עדשות עדיין מציק לי ולא קל לי איתן בכלל. תודה רבה מראש. שני.

שלום שני,

מומלץ לנסות אופטומטריסט אחר, שינסה להתאים לך עדשות סקלרליות אחרות או מיני-סקלרליות.

אם גם זה לא יצליח - צריך לשקול השתלת קרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה