חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עדשות היברידיות לקרטוקונוס09/08/2015

היי,

שמי תומר שאשא, יש לי קרטוקונוס קרוב ל-20 שנה (החל משנת 1996). אני משתמש בעדשות מגע קשות – הראיה ב"ה חלקה (6/6)וההרגשה נהדרת. לאחרונה רכשתי עדשות היברידיות – קשות במרכז עם חצאית רכה – בעקר לטובת ספורט ימי – כך שלא יזוזו עם תנועה מהירה/ מגע של מים וכדומה. הרכבתי אותן מספר פעמים – הראיה מטושטשת מאד – עין ימין לגמרי מטושטש, עין שמאל מאפשרת קריאה ממרחק של לא מעל 40 ס"מ. לפי האופטיקאי שלי יש זמן של שבועיים עד חודש – שבו החצאית משתטחת ואז הראיה תהיה חלקה. האם כך הדברים אמורים להיות? או שהראיה צריכה להיות מכסימלית מההרכבה הראשונה. לא נשמע לי הגיוני לבטל חודש מהחיים בטשטוש גמור- לטובת השתטחות החצאית של העדשה. אני לא יכול להתנהל עם העדשות הללו מת הראיה – ובתהליך אני פשוט נמנע ומרכיב את העדשות הקשות. נראה לי שהמוצר בעייתי. מה דעתכם? הנשענת על הנסיון עם עדשות כאלה.

בברכה ובתודה,
תומר שאשא
טל: 052-6775998

שלום תומר,

ההתאמה של עדשות מגע מורכבות לקרטוקונוס, כדוגמת עדשות מגע היברידיות, דורשת זמן הסתגלות להשגת איכות ונוחות ראייה מירבית. זמן זה שונה שונה מאדם לאדם, ותלוי בקמירות הקרנית, בלחץ העפעפיים על העדשות, בהפרשת הדמעות ובגורמים נוספים. כ"כ תמיד קיימת האפשרות שהמוצר שקיבלת אינו תקין.

יחד עם זאת, ציינת שהעדשות הקשות הרגילות נתנו לך ראייה מצויינת ו"ההרגשה היתה נהדרת". אם כך לא ברור לי מדוע היית זקוק להחליף אותן לעדשות היברידיות. ככלל - אתה צריך להשתמש בעדשות שנותנות לך את הראייה המיטבית עם ההרגשה הנוחה ביותר.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה