חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

סיכונים במספר גבוה03/08/2020

שלום רב,
אני בן 24 ויש לי מספר גבוה, ימין -11.50, שמאל -10.75. וכן צילינדר בשתי העיניים של -1.25. (נראה לי שעובי הקרנית הוא 534 ו536).
עשיתי בדיקה בקייר ונמצאתי מתאים (prk), אך הודיעו לי שאוכל לעשות אך ורק ניתוח אחד.
1. קראתי שהסיכונים גבוהים יותר ככל שהמספר גדול יותר. האם יש לי ממה לחשוש לפני הניתוח? אני לא חושש מגדילה של המספר (ל-1/-2), אני מתכוון לכל מיני סיבוכים שראיתי כמו סנוורים, הילות, או אקטזיה וכל מיני סיבוכים אחרים מכיוון שלהבנתי לא יהיה ניתן לתקנם בגלל שלא אוכל לעבור ניתוח בשנית.
2. איך ניתן לדעת שהמספר שלי התייצב? קראתי שאחד התנאים להתאמה זה שהמספר התייצב. מה יכול לקרות במידה ואדם עושה את הניתוח לפני שהמספר התייצב? האם יש סיכון מסויים, או שהחשש היחיד הוא שהמספר ימשיך לעלות לאחר הניתוח?
תודה רבה!

אם המספר של שלום רב,

ניתן לבצע אצלך ניתוח בשיטת PRK. התנאים לכך הם מיפוי קרנית תקין; עובי המאפשר הסרת המספר כולו כך שלאחר הניתוח העובי השארי של הקרנית גדול מ 350 מיקרון; ויציבות של המספר.

אם מקפידים על הכללים הנ"ל, ניתן לצפות לתוצאה טובה ויציבה וללא סיבוכים.

אם המספר שלך היה יציב לפני הניתוח (שינוי של עד 0.25 ד' במהלך השנה האחרונה), אזי רב הסיכויים שתהיה יציבות לאחר הניתוח. אולם קיימת אפשרות של כ-5% של נסיגה לאחר הניתוח לרמה של סביב 1-. אין ספק ש 1- הרבה יותר טוב מ 11.5- עם צילינדר של 1.25-. עם מפסר סביב 1- אתה יכול לעבוד במשרד, לעבוד בנוחות רבה מאוד מול מסכים, לראות את האנשים סביבך בחדר. מספר של 1- יביא לכך שאולי תזדקק למשקפיים לנהיגה, בעיקר בלילה. אם אתה מוכן לקחת את האפשרות הזאת, ולהבין שמדובר בשינוי דרמטי של איכות החיים שלך, אזי ניתן לבצע את ניתוח. אם אתה לא מוכן בשום אופן לקחת בחשבון מצב שיישאר לך מספר קטן לאחר הניתוח כמו 1-, ושזה עדיין נותן לך איכות חיים עדיפה על זו של המצב הנוכחי - אז אל תעשה את הניתוח.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה