חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

סיבוך בניתוח prk25/01/2021

הי כל כך נהנית לקרוא את מה שאתה כותב כל הכבוד לך בלי להכיר אותך אתה איש יקר שחשוב לך המטופלים ובכלל רגיש לכולם קשוב ומסביר כל כך ברהיטות ויפה אני מודה לך בשם כולם על ההסברים המפורטים זה כל כך עוזר ומברכת אותך בכל הטוב שבעולםםם ועכשיו לשאלתי הבת שלי אחרי ניתוח prk כבר עבר 3 שבועות והאפיתל ניסגר רק 80% לפי דברי הרופא הוא כבר שייף או גירד פעם אחת כדי לעזור לאפיתל לצמחו וכן החליף את העדשה ל עדשה נוספת עכשיו שזה רק 80% ניסגר הוא מתכוון להוריד את ה עדשות לצמיתות האם זה הגיוני להוריד לצמיתות לפני שהאפיטל סגור לגמרי ?

שלום רב,

תודה.

האפיתל בד"כ נסגר תוך 3-4 ימים לאחר PRK. לעיתים האפיתל נסגר לאחר זמן רב יותר, אבל הוא תמיד נסגר בסוף. סיבות אפשריות לריפוי איטי של האפיתל הוא יובש בעיניים, דלקת עפעפיים כרונית, דלקת עיניים אלרגית, הטיפול בטיפות עצמן שחלקן עלול להפריע לצמיחת האפיתל (בעיקר סוגים שונים של אנטיביוטיקה הניתנת בטיפות, וגם חומרי אילחוש למיניהן), וכן שימוש בעבר בתרופות לטיפול באקנה כגון ראקוטאן. לעיתים עדשת המגע יושבת בצורה הדוקה מדי על הקרנית, דבר המפריע לריפוי האפיתל.

הטיפול כולל החלפת העדשה אחת לכמה ימים, ניקוי (הטרייה) של שולי האפיתל (מה שאת קוראת "שייף או גרד"), והחלפת הטיפול בטיפות לסוגים אחרים של סטרואידים או אנטיביוטיקה. כ"כ סבלנות. בסוף האפיתל יסגר והכל יבוא על מקומו בשלום.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה