חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח קרוסלינקינג בגיל 3721/04/2016

אני סובל מקרטוקונס בשתי העיניים כבר 20 שנים. ראיה מתוקנת בעזרת עדשות קשות נושמות. חדות ראייה עם עדשות 6/6 בשתי עיניים עם משקפיים הראיה לא מספיק טובה. לצערי לא נמצא במעקב!! השאלה שלי האם בגיל שלי כדאי לעשות קרוסלינקינג? כי הבנתי שהמחלה עוצרת בטבעיות בסביבות הגיל שלי. אני רוצה להיות בטוח. הטכנולוגיה הזאת לא הייתה קיימת ב 10 השנים הראשומות אחרי אבחון שלי. אודה מאד לתשובתך..והאם יש ניתוח מומלץ שיכול לפטור אותי מהקללה של עדשות המגע…כי הגעתי לגיל שפשוט נמאס לי לשים אותם..ויש ימים שקשה איתם.

מייק

שלום רב,

העובדה שאינך נמצא במעקב קבוע של רופא עיניים היא מצב לא תקין. נכון שנוח לשבת ליד המחשב, להזיז את העכבר, ולשלוח שאלות באינטרנט. אבל אין בכך תחליף למעקב קבוע אצל רופא עיניים מומחה לקרנית, ולקבלת ייעוץ ישיר על פי הנתונים של העיניים שלך.

ככלל אין טעם לבצע קרוס לינקינג בשלב זה, אם המצב קיים מזה כ- 20 שנה, אתה בן 37, ואם אכן הקרטוקונוס יציב. אבל כדי לדעת אם הקרטוקונוס באמת יציב, צריך היה לבצע מיפויים של הקרנית אחת למספר חודשים במהלך השנים, ולשמור על מרשמי המשקפיים (המספר והצילינדר של המשקפיים בתקופות שונות במהלך השנים האחרונות). בדיקת המידע של מיפויי הקרנית ומרשמי המשקפיים במהלך השנים חיונית כדי להעריך אם הקרטוקונוס יציב. אם הקרטוקונוס יציב אין טעם בקרוס לינקינג.

הטיפול בקרוס לינקינג מייצב את הקרנית ומונע החמרה בקרטוקונוס, אך אינו משפר את הראייה. שיפור הראייה מושג באמצעות עדשות מגע מיוחדות. אם אינך מסוגל יותר להרכיב עדשות מגע, יש לשקול השתלת קרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה