חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר12/12/2017

שלום, בת 51 אני מרכיבה משקפי קריאה 2.75+ אני כבר לא רואה כ"כ חד לרחוק (לא מרכיבה משקפיים לרחוק)…עפ"י בדיקה שעשיתי לרחוק אני 1.00+ בשתי העיניים,במקום אחד אמרו לי שאיני מתאימה לניתוח, במקום אחר אמרו שניתן לנתח עין אחת תשמש לקרוב ועין אחת לרחוק….וזה יפתור לי את הראיה לקרוב ורחוק…איך במקום מסוים לא ניתן ובמקום אחר כן???אשמח לחוו"ד…תודה רבה

שלום רב,

יש לך שילוב של היפראופיה (רוחק ראייה) ופרסביאופיה (זוקן ראייהף כלומר: צורך במשקפי קריאה). מדובר במצב נפוץ מאוד בגילאי 50 פלוס. במקרה שלך הניתוח יכול להסיר את ה 1+ שיש לך לרחוק, אבל לא את המספר לקרוב. מכיוון שאת עדיין לא מרכיבה משקפיים לרחוק, ומכיוון שהמספר לרחוק אצלך נמצא כנראה בעלייה, ויכול לעלות עד 2+ בעתיד הקרוב - הרי שלא מומלץ בשלב זה לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

מי שהציע לך "עין לקרוב ועין לרחוק", מתכוון להפוך את אחת העיניים ממצב של 2.75+ למצב של 1.5-. במצב זה לא תוכלי לראות לרחוק עם העין הזו, אבל תוכלי לקרוא אתה יותר בקלות. אמנם יש מנתחים שנוהגים לבצע סוג כזה של תיקון לאנשים עם רוחק ראייה ופרסביאופיה, אך אני חושב שזו טעות. בכל אופן אני חושב שאת לא מתאימה להסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה