חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר בעין עצלה21/08/2016

שלום! אני בן 22, עם עין עצלה שהתגלתה בגיל 10 ומאז אני עם משקפיים.
לפני כשנתיים – שלוש ניגשתי לאחת המרפאות העוסקות בניתוחים להסרת משקפיים ואמרו שאני לא מתאים בגלל שלא יכולים לפקס לי את עין שמאל (שהיא הבעייתית).
השאלה שלי היא כזו – אי אפשר לעשות בניתוח את אותו המספר כמו שיש לי במשקפיים? הרי גם עם המשקפיים אני לא רואה הכי טוב עם עין שמאל..
תודה רבה!

דניאל

דניאל שלום,

אפשר לעשות לך ניתוח כמו המספר במשקפיים, אלא שהניתוח יתקן אותך לראייה המקסימלית שאליה אתה מגיע עכשיו. אם לדוגמא אתה מגיע עם תיקון במשקפיים ל- 6/12 בעין העצלה, הרי שאחרי ניתוח זו תהיה הראייה ללא משקפיים. עין עצלה היא עין שלא קבלה תיקון מיטבי בילדות, וכתוצאה מכך מרכז הראייה במוח לא התפתח באותו צד, ולכן הראייה המקסימלית מוגבלת בעין זו. מצב זה קרוי אמבליופיה.

קיימות דרגות שונות של אמבליופיה (עין עצלה). אם האמבליופיה נמוכה, והראייה המיטבית המושגת בעין זו טובה יותר מ- 6/12 (לדוגמא: 6/9 או 6/7.5),  והעין השנייה מגיעה ל 6/6 - הרי שניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר. אבל אם מדובר באמבליופה עמוקה, והראייה המיטבית נמוכה מאוד (למשל 6/24 או 6/60), אזי למעשה רק העין השנייה מתפקדת. במצב זה, שבו יש לך רק עין טובה אחת, מקובל שלא לבצע כלל ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר, באף אחת משתי העיניים. כעיקרון - ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר מבוצעים כאשר שתי העיניים תקינות ובריאות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה