חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר לרוחק ראייה (עדשות פלוס במשקפיים)30/10/2015

שלום,אני רוצה לעשות ניתוח לייזר בעיינים,
עשיתי בדיקה במכון אחד והרופא אמר לי שכדאי לי לחכות 5 שנים ואז לעשות את הניתוח כי אם אני יעשה עכשיו אז המספר יחזור לי מהר ובמכון אחר שהלכתי אמרו לי שזה לא נכון ושאני יכולה לעשות ניתוח וזה לא משנה אם עכשיו או בעוד כמה שנים. המספרים שלי זה פלוסים .בעין אחת יש לי +3.75 ובעין שנייה יש לי +5.00 ויש לי גם צלינדר ..השאלה שלי מי צודק במקרה שלי המכון הראשון או המכון השני?

תמר

שלום תמר,

מרבית האנשים הניגשים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר הם עם קוצר ראייה (מיופיה), המתוקן ע"י עדשות מינוס. באנשים אלו, אם המספר היה יציב לפחות שנה לפני הניתוח - אחרי הניתוח תהיה להם ראייה מצויינת ויציבה ללא משקפיים כמעט לכל ימי חייהם.

אצלך המצב שונה. את שייכת למיעוט האנשים, שלהם יש רוחק ראייה (היפראופיה), המתוקן ע"י עדשות פלוס. במצב זה אין בד"כ יציבות עד אמצע שנות ה-40, והמספר זוחל בהדרגה ועולה, עד שהוא מגיע לסביבות ה 5+ עד 6+. זהו המספר ה"אמיתי", שיבוא לידי ביטוי במהלך שנות ה-40, לאחר שיכולת האקומודציה בעין תפחת.

האם ניתן לעשות ניתוח לייזר במצבך? ובכן - הדבר ניתן, אבל עלייך להבין את המצב המיוחד שלך, ולהבין שתהיה תמיד דינמיקה במספר במשקפיים לאחר הניתוח.  כאשר המספר הוא פלוס, מבצעים לפני הניתוח רפרקציה (בדיקה של המספר במשקפיים) עם טיפות מיוחדות שמשתקות את האקומודציה, וכך מגלים מהו המספר ה"אמיתי" שלך (כלומר: מהו המספר הסופי שלך, שאת צפוייה להגיע אליו במהלך השנים הבאות גם אם לא תעשי ניתוח). בדיקה זו נקראת רפקציה עם ציקלופלגיה. בד"כ באנשים שגילם פחות מ-40, המספר האמיתי גבוה יותר מהמספר הנוכחי. לדוגמה: המספר במשקפיים כיום הוא 3.50+, אבל בבדיקה נמצא שהמספר האמיתי הוא לדוגמא 5.50+ (כלומר: במהלך השנים המספר יעלה עד 5.50+). במצב זה התיקון בניתוח יכוון למספר הנמצא בין המספר שלך כיום ובין המספר האמיתי שלך (בדוגמה שנתתי: מטרת הניתוח תהיה לתקן אותך ל- 4.50+). זה כדי למנוע חזרה משמעותית של הפלוס בעתיד (אם הניתוח יכוון בדיוק למספר הנוכחי, אזי בעתיד יעלה המספר ל- 2.00+, על פי הדוגמא שנתתי). התוצאה המיידית של הניתוח תהיה כניסה למינוס מיד לאחר הניתוח (כלומר: קוצר ראייה). בדוגמה שנתתי יהיה 1-. מצב זה של מינוס יכול להשאר לתקופה של מספר שנים. המשמעות היא שבסביבה הקרובה (קריאה, צפייה בנייד, בטאבלט, במחשב וכו') תהיה ראייה טובה, אבל למרחק הראייה תהיה מעט מטושטשת באופן זמני. מצב של 1- מאפשר לתפקד היטב ברוב פעילות היום יום, וגם בעבודה במשרד, בלימודים וכו'.  

בסיכום: מיד לאחר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר את תהני מראייה טובה מאוד לטווח הקרוב, ולמרבית הפעילות בבית, בעבודה וכו', אך תאלצי להשתמש במשקפיים עם עדשות מינוס לנהיגה ולצפייה בטלויזיה למשך מספר שנים. בהדרגה המצב יתאזן, ותוכלי לראות גם לטווח הקרוב ללא משקפיים. מומלץ להתייעץ עם הרופא שאמור לבצע אצלך את הניתוח כדי להבין היטב את המצב המיוחד של תיקון לייזר להיפראופיה (רוחק ראייה, עדשות פלוס).

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה