חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר לתיקון ראיה מקרוב19/10/2016

שלום רב,
גיל 58 לפני כעשרים וחמש שנה עברתי ניתוח לתיקון ראיה מרחוק ע"י חיתוכים בקרנית. הראיה מרחוק תקינה. הראיה מקרוב בערך +2.5 עם צילינדר.סובל מדלקת אביבית כרונית מאז ילדות. האם אתה מכיר מקרה של ניתוח לתיקון ראיה מקרוב למי שעבר ניתוח לתיקון ראיה מרחוק מהסוג שעברתי? האם בגילי יש מספיק ניסיון לניתוח תיקון ראיה מקרוב? תודה רבה.

משה

משה שלום רב,

אין כיום ניתוחים כלשהם לתיקון של הראייה לקרוב (מה שנקרא פרסביאופיה או זוקן ראייה).

קיימות אפשרויות לתיקון הראייה לקרוב בניתוחי לייזר או בניתוחי קטרקט בשיטת ה- monovision, בהם משאירים עין אחת עם קוצר ראייה נמוך (סביב 2.50-, מספר המנטרל את ה 2.50+ אותו צריך בד"כ לקריאה) ועין אחת עם תיקון מלא לרחוק. פתרון זה מתאים למי שעובר ניתוח לייזר לתיקון קוצר ראייה. למי שיש קטרקט - ניתן להשתיל בניתוחי הקטרקט עדשות תוך עיניות מולטי-פוקאליות.

לפני מספר שנים היתה שיטה שנקראה Presby-LASIK, בה היו מבצעים תיקון מולטי-פוקאלי בלייזר על הקרנית. שיטה זו לא היתה יעילה, גרמה לעיוותים אופטיים בראיית לילה, ומרבית המנתחים אינם מציעים אותה יותר.

מכיוון שראייתך לרחוק טובה, ומכיוון שעדיין אין לך קטרקט, הרי שהפתרונות הנ"ל אינם רלבנטיים עבורך. למעשה יש בפניך 2 דרכים אפשריות: האחת - להרכיב משקפי קריאה. השניה - למצוא את הדרך למעייין הנעורים, ללגום ממנו, ולחזור אחורה לגיל הנמוך מ- 45 (ואם תגלה את המעיין - אנא ספר גם לנו).

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה