חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר בעיניים25/12/2016

שלום רב,
אני בת 23 ו7 חודשים וברצוני לעשות ניתוח לייזר להסרת משקפיים.
עשיתי בדיקת התאמה והרופא אמר שהקרנית שלי בסדר אבל בגלל שלאבא שלי יש קרטקונוס לא כדאי לי לקחת סיכון. (למקרה שאני גם יקבל את זה יום אחד)
ראוי לציין גם שהעין הימנית שלי היא עין עצלה שהראיה בה היא 610. (הרופא אמר שזה לקיחת סיכון מיותר כי גם ככה עין אחת שלי לא משו. ואם השניה תידפק יהיה חבל מאוד…)
שאלי היא – האם יש לי באת סיכוי לקבל קרטקונוס? (הבנתי שמקבלים את זה בד"כ בגילאי העשרה. למרות שאבי קיבל את זה בגיל 25, ראוי לציין גם שיש לי אחיות גדולות – הגדולה בת 31 – ולאף אחד במשפחה אין קרטקונוס)
האם בד"כ כן מנתחים אנשים שיש להם קרטקונוס במשפחה?

שלום רב,

אין תשובה חד משמעית לשאלות שלך, ויש לשקול כל מקרה לגופו. עקרונית - אם יש למישהו במשפחתך קרטוקונוס, הרי שיש לך סיכון גבוה יותר יחסית לאוכלוסיה הרגילה לפתח קרטוקונוס בעתיד הקרוב או הרחוק. זאת ללא קשר אם את עושה או לא עושה ניתוח להסרת משקפיים בלייזר. גיל 23 הוא עדיין גיל בו אפשר לפתח קרטוקונוס. אם מיפוי הקרנית שלך תקין, עובי הקרנית תקין, והמספר במשקפיים יציב מזה כשנה לפחות - ניתן לדעתי לבצע אצלך ניתוח להסרת משקפיים בלייזר. השיטה שיש לבחור בה היא PRK, כדי להקטין למינימום את הסיכון לפתח אקטזיה (קרטוקונוס) בעתיד.

הבעיה השניה שלך היא עין עצלה (אמבליופיה). הראייה המקסימלית בעין זו היא 6/10, וזו גם תהיה הראייה המקסימלית ללא משקפיים לאחר הניתוח. קיימים חילוקי דעות באשר לביצוע הסרת משקפיים בלייזר באדם שיש לו עין עצלה (אמבליופיה). לדעתי, ההחלטה על ניתוח תלויה במידת האמבליופיה. אם הראייה המיטבית בעין העצלה (כלומר: הראייה המקסימלית אליה ניתן להגיע עם תיקון מיטבי עם משקפיים או עדשות מגע) טובה יותר מ 6/12 - ניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה