חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח ליזר והקשר לאלרגיות?01/10/2016

שלום , אני בת 17 וחצי וסבלתי מעין יבשה עקב הרכבת עדשות. ולכן זוהי אחת הסיבות לניתוח בעיניים. עברתי ניתוח להסרת משקפיים ולמזלי הכל הלך טוב. בשיטת prk לפני כחודש בדיוק. ישלי בחלק מהשנים אלרגיות בעונות מעבר לא אבחנו לחלוטין אבל אני חושבת עקב המצאות באבק שגורמת לגירויים רבים בעור וגירודים. לפני כמה ימים התחילו לי גירויים בעור למרות שבדרכ היה לי באביב ולא בסתיו. אני חוששת שיש לי אלרגיה עכשיו ובנוסף לפני האלרגיה נהייתי חולה לא יודעת האם יש קשר? האם גם למחלה וגם לאלרגיה יש קשר ללקיחת סטרואידים שאני חייבת כדי למנוע הצטלקויות לאחר ניתוח להסרת משקפיים. אני לאיודעת מה לעשות האם יש להוריד מינון בסטרואידים? מפחדת שיפגע בעינים מבחינת הניתוח שיותר חשובות לי העינים מהאלרגיה מצד שני מותר לקחת תרופות נגד אלרגיה באותו זמן לסטרואידים? תרופות נגד אלרגיה יכולות לגרופ לי שוב לעין יבשה? לאחר שהיה לי עקב עדשות שנפטרתי מהם. הבנתי שעיו יבשה תופעת לואי של תרופה אלרגנית? האם יש תרופות נגד אלרגיה שלא גורמות ליובש בעינים ואיזה? אלרגיה מתבטאת בגירודים מעטים גם בעין או שזה בגלל האלרגיה? אני מבולבלת כי יש המון נתונים שקשורים אחד לשני .. ולמי לפנות בעינין ממוחא עור? עינים? תודה על זמנך .. אציין גם כי אין לי אדמומיות בעינים או צלקות או כל דבר אחר.

שלום רב,

אין כל קשר בין הניתוח שעברת בעיניים ובין התופעות האלרגיות בעור. כ"כ אין שום סיבה להפסיק את טיפות הסטרואידים, אותן את חייבת לקחת לאחר ניתוח PRK. את הטפול לעיניים יש להמשיך על פי הנחיות הרופא המנתח, ואין להוריד את מינון הסטירואידים בשום אופן. סטרואידים משמשים לעיתים גם כטיפול במצבים אלרגיים. דווקא בגלל שיש לך נטיה למחלות אלרגיות - עלייך להמשיך ולהשתמש בטיפות הסטרואידים בעיניים.

במקום לשאול כל כך הרבה שאלות  - כדאי פשוט לפנות בהקדם לרופא עור או לרופא מומחה לאלרגיה לקבלת טיפול מתאים לתופעות האלרגיות בעור.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה