חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח להשתלת קרנית19/10/2019

שלום פרופ' סולומון ברצוני לשאול יש לי קורטוקונוס בשתי העיניים בעין אחת עברתי ניתוח להשתלת קרנית לפני שנה וחודשיים האם הניתוח ההחלפה קרנית לא מבטלת את הקורטוקונוס וכעת העין היא רגילה ללא קורטוקונוס זא הקרנית כבר לא מעוותת

שלום רב,

השתלת קרנית לא "מבטלת" את הקרטוקונוס. השתלת קרנית יוצרת מצב חדש שבו מרכז הקרנית (איזור השתל) פחות קמור ויותר סימטרי ביחס למצב לפני הניתוח. הקרנית אמנם יותר סימטרית, אך עדיין אינה מושלמת בגלל מתיחות שונה של התפרים המעגנים אותה אל היקף הקרנית, ובשל צורת החתך שבקרנית ואופן ריפוי הפצע בחיבור שבין השתל ובין היקף הקרנית. כל אלו גורמים לעיוותים מסויימים בשתל, הגורמים להגבלה בראייה במהלך התקופה שלאחר הניתוח. הסרת התפרים המתבצעת כשנה לאחר ההשתלה מאפשרת להפחית חלק מעיוותים אלו.

לכן לא נטען להניח שלאחר השתלת קרנית העין היא "רגילה" והקרנית לא מעוותת. העין אינה רגילה בכלל.  יש בה רקמת שתל שעלולה להידחות בכל שלב לאחר הניתוח.  כל חבלה קלה לעין עלולה לגרום לפתיחת החיבור שבין השתל להיקף הקרנית. התפרים עלולים להיפתח באופן ספונטני ולגרום לדחייה ולזיהום. על לכן יש לבצע מעקב קפדני ע"י הרופא המנתח למשך שנים רבות לאחר הניתוח.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה