חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לאחר PRK.13/07/2018

שלום פרופסור סלומון,

לפני שנה וחודשיים ביצעתי ניתוח prk בשתי העיניים ממספרים הקרובים ל -9. על פניו הניתוח צלח ונהניתי מראייה חדה בשתי העיניים במשך חודש כאשר לאחריו תקף אותי אדנו וירוס שגרם לעכיריויות רבות בקרנית ועדיין מטופל בסטרואידים עם ירידה הדרגתית מאוד.
לפני חצי שנה ביצע הרופא המנתח צילום קרנית ומצא כי יש אסטיגמציה בלתי סדירה בהיקף הקרנית וזה מה שמפריע לי לראייה. בנוסף אני כעת עם מספר -0.75 בשמאל ו -0.25 בימין.
המלצת הרופא היא ניתוח חוזר בעוד כחצי שנה (בינתיים בעין שמאל בלבד).
הרופא ציין כי עדיין יש מקום לשיוף הקרנית.

האם אתה ממליץ על סיכון שכזה?

שלום רב,

כל עוד המספר קטן מ 1- אין סיבה לבצע ניתוח תיקון. אם היה לך 9- לפני הניתוח, וכעת לאחר שהחלמת מהדלקת בעקבות האדנו וירוס, המספרים הם כ"כ קטנים - אין סיבה לבצע ניתוח תיקון כלשהוא.

היתרון במספרים שיש לך הוא שיהיה לך יותר קל לקרוא ולעבוד מול מסך מחשב ומסכים של ניידים. בשביל לקרוא העין מפעילה מאמץ של אקומודציה, כדי להביא עצמים קרובים למיקוד על הרשתית. אם יש מינוס קטן, כמו שיש לך בעין השמאלית, המאמץ של העין לאקומודציה יהיה קטן יותר, ויהיה לך קל יותר לקרוא ולעבוד זמן רב מול מחשב, יחסית לאנשים שיש להם מספר 0. אם חלק ניכר מזמנך אתה מבלה מול מסכי מחשב, טבלט וסמרטפונים (כמו כולנו), אזי יש יתרון רב בהשארת המצב כפי שהוא.

אם תחליט שאתה רוצה לעבור ניתוח תיקון זה גם אפשרי. הייתי מחכה שנה לפחות מסיום הדלקת, ועד שהמספר יתייצב בוודאות. אין כל סיכון בניתוח תיקון אם יש מספיק עובי בקרנית לשיוף נוסף.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה