חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מתי אראה 6/6 לאחר PRK ?21/01/2015

לכבוד פרופסור אבי סולומון שלום רב . עברתי ניתוח להסרת משקפיים prk למרות שהייתי מתאים לשני סוגי הניתוח לאסיק אבל בגלל שאני עוסק בספורט לא לקחתי סיכון. המספר שלי היה בשני העיניים מינוס2.75 ובעין השניה מינוס 3 . והיה לי גם צילנדר בשני העיניים. עברתי את הניתוח לפני שלושה וחצי שבועות אני ממש כמה ימים לפני הביקורת של החודש. בעין אחת אני רואה דיי טוב וחלק ובעין השניה עם אני עוצם את העין שאני רואה טוב אז אני רואה בא מטושטש שאני משנה את הסדר ועוצם את העין עם הטשטוש אז אני רואה בעין השניה בסדר גמור. בנוסף בעין שאני רואה בא מטושטש יש לי לפרקים כאב כזה בזמן המצמוץ כאילו יש לי איזה חתך מעל לעין זאת הרגשה לפחות . אני חייב לציין אני יכול לשבת לראות טוב מול המחשב בטלויזיה רואה כתוביות במציאות רואה תווי פנים של אנשים והכל אבל זה ניראה יותר כמו ראייה תפקודית כמו שאמרו שיהיה לאחר שבוע . בשבוע הראשון לניתוח בזמן שהיה לי אדשות טיפוליות ראיתי 6/6 מצוין מבריק חלק רואה מרחוק הכל כולל המספרים הקטנים ביותר מרגע שהוציאו לי את האדשות הראייה ממש ירדה פלא וכמו שציינתי מקסימום ראייה תפקודית בנוסף לבעית הטשטוש וכאב בזמן המצמוץ בעין שמאל . אשמח לדעת למה ראיתי כל כך מצוין בזמן האדשות הטיפוליות וברגע שהורידו לי אותם זה צנח . האם התוצאה שהיתה לי בזמן האדשות הטיפוליות זה התוצאה האמיתית של הניתוח ועכשיו אני רק צריך להמתין? מה פשר הטשטוש וכאב בעין שמאל ? והאם זה יתרפה ? עם כן מתי לערך? אשמח לדעת עם אני בדרך הנכונה לראייה חדה טובה לרחוק 6/6 . סליחה על כל השאלות קצת מודאג . לתשובתך הודה והוקיר . זבולון

שלום זבולון,

ראשית - בחרת בחוכמה ב- PRK, מכיוון שאתה עוסק בספורט, ושיטת ה- PRK יותר בטוחה בשבילך.

הראייה תתיצב בסופו של דבר, וקרוב לודאי שתראה מצויין בכל עין. הסיבה לראייה המטושטשת היא העובדה שמתרחש תהליך של ריפוי על פני הקרנית. תהליך זה מתבטא בצמיחה של תאי אפיתל המכסים את איזור השיוף. תאי האפיתל יוצרים משטח חיצוני מחוספס בשבועות הראשונים לאחר הניתוח, דבר הגורם לראייה מטושטשת. ככל שעובר הזמן נעשים פני הקרנית חלקים, כתוצאה מצמיחתם של תאי אפיתל חדשים ובמקביל - ראייתך תשתפר. לכל אדם ולכל עין יש קצב החלמה שונה, ולכן בעין אחת אתה רואה יותר טוב מהעין השניה.

הסיבה שראית טוב כשהעדשות היו על העיניים היא שהעדשות העניקו לקרנית שטח פנים חלק. עובדה זו אכן מלמדת, כפי שכתבת בצדק, על פוטנציאל הראייה שלך בסופו של תהליך הריפוי. הזמן שעובר עד להשגת הראייה המיטבית נע בין חודש ל-3 חודשים. לכן מומלץ להתאזר בסבלנות ולפעול על פי הנחיות הרופא המטפל.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה