חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

משחה לדלקת כרונית בעפעפיים 16/05/2015

בעלי סובל שנים מדלקת כרונית בעפעפיים . בגלל שלא טיפל שנים קיבל קורטוקונוס. היום הוא משתמש במשחה סטרואידית בשם סרווילור .אבקש שם של משחה שאיננה מזיקה רופא עיניים המליץ על פרוטופיק 0.03 אבל קראתי דברים מפחידים על משחה זו והיא גם לא בסל . איזה משחה טובה לטווח ארוך ואיננה מסוכנת. תודה,

לילך

שלום לילך,

לכל תרופה יש תופעות לואי. גם לשימוש ממושך בסטרואידים בעיניים יש תופעות לואי, כשהמסוכנות שבהן הן קטרקט וגלאוקומה. משחת Protopic מכילה חומר פעיל הנקרא Tacrolimus. תרופה זו נמצאת מזה שנים רבות בשימוש כנגד דלקות אלרגיות של העור. התרופה גם משמשת לטיפול סיסטמי לאחר השתלות איברים, כדי למנוע דחיית איברים. בשנת 2006 הוסיף ה- FDA הערת אזהרה לעלון לצרכן במשחה זו, המתייחס לשכיחות מוגברת של גידולים לאחר השימוש הסיסטמי ב- Tacrolimus. אולם מחקרים שפורסמו מאז מצאו שלא היתה כל עלייה בשכיחות גידולים באנשים שהשתמשו במשך השנים ב- Tacrolimus הניתן במשחה. אנחנו ורבים אחרים משתמשים במשחה זו מזה מספר שנים בהצלחה מרובה בדלקות אלרגיות קשות של העיניים, במיוחד בילדים.

העדר התרופה מהסל לא מונעת ממך לרכוש אותה במחיר מלא בכל בית מרקחת, מה גם שלא מדובר בתרופה יקרה. יחסית לסכנות הכרוכות בשימוש בסטרואידים, משחת ה- Protopic היא בטוחה הרבה יותר, ויעילותה שווה לזו של הסטרואידים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה