חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מרכיב משקפיים חדש07/09/2017

לדר שלום

בן 45 בריא. מגיל 42 לערך התחילה בעיית פרסביאופיה. כל הזמן הזה מעולם לא הרגשתי בעיה בראיה ממרחק, בדיקת ראיה ממוחשבת מלפני שנה וחצי הייתה תקינה (במסגרת בדיקות תקופתיות מכון מור). אני עובד המון זמן מול מחשב, ובחצי השנה האחרונה חלה החמרה בקושי בקריאה מקרוב. בנוסף הבחנתי שמשקפי הקריאה (+1.25) עוזרות לי לראות טלויזיה טוב יותר (התמונה מתחדדת, אך גם מתקרבתגדלה).

לפני חודש נבדקתי עי אופטמטריסט, והוא מצא שיש גם ליקוי בראיה מרחוק. קבלתי משקפי מולטי פוקאל. לגבי קריאה המספר כרגע 1.75 ו 1.85 בעין ימין ושמאל בהתאמה. לגבי רוחק המספק הוא פלוס 0.8 ו 1.1 אם אני זוכר נכון (לא גבוה, האופטמטריסט אמר שאין חובה למשקי מרחק כי שרירי העיניים שלי מפצות מספיק על הלקות, אך המליץ שכן ללכת על מולטיפוקאל).

האם אני בכלל מתאים לניתוח? או שיש להמתין כמה שנים כדי לבדוק אם המספר ממשיך לעלות? האם ניתוח לייזר יביא לשיפור בקריאה מקרוב? אני שם לב שגם מבט דרך חלק העדשה הגבוה למרחק עוזר לי לקרוא, וההיפך, מבט מטה עוזר לי לראות טוב יותר מרחוק. מכאן שמגמת הניתוח זהה עבור שתי הבעיות.

מה דעתך?

תודה

שלום רב,

לא, אתה לא מתאים להסרת משקפיים בלייזר. אתה מפתח, כמו רבים בגילך, שילוב של היפראופיה ופרסביאופיה. לכן אתה זקוק למשקפיים עם עדשות פלוס לרחוק (היפראופיה), ועליהן מתווספת התוספת לקרוב (פרסביאופיה). שני אלו ימשיכו לעלות בשנים הקרובות. ברב המקרים המספר לרחוק מתייצב על 2+ בסביבות גיל 50, ואז לאחר שתהיה יציב לפחות כשנה תוכל לגשת לבדיקת התאמה, כשמטרת הניתוח תהיה תיקון ההיפראופיה (מספרי הפלוס לרחוק).

התוספת לקרוב (פרסביאופיה) תמשיך לעלות, אבל לכך אין עדיין פתרון מוצלח במקרה שלך, ותזדקק להמשיך ולהרכיב משקפי קריאה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה