חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מבנה האישון והעין28/09/2020

שלום פרופסור. אני בן 21, בריא בדרך כלל, ללא בעיות בעיניים.
רציתי לשאול לגבי מבנה העין (האישונים) שלי. אני שמתי לב שאצל רוב האנשים העין, האישון נמצא במרכז. האישון של העין נמצא במרכז ״ונוגע״ גם בחלק העליון וגם בחלק התחתון. לא יוצא מצב שיש שטח לבן ריק אקרא לזה ככה. האישון תופס את כל העין.

אצלי המצב שונה. אצלי העין נמצאת יותר לכיוון למעלה, וחלק מהאישון (העליון) ״חבוי״ בתוך העפעפיים.
זאת אומרת שנשאר שטח יחסית גדול שהעין, האישון, הדילטור.. לא נוגע במטה של העין, הוא לא מגיע לעפעף התחתון כמו כל בנאדם. יוצא שנשאר שטח לבן ריק למטה.

השאלה שלי כזאת:
האם יש סיכוי גנטי ה״בעיה הזאת״?
ולמה זה קורה שהאישון כולו לא נוגע למטה כלל.
אציין שאין לי בעיות ראיה או שום בעיה כלשהי בעיניים ואני לא מרכיב משקפיים. יש לי מבנה עיניים גדולות ובולטות יחסית – זה גנטי מאבא שלי, אבל אין לו את הסיפור הזה עם האישונים. גודל האישון שלו נוגע גם בלמעלה וגם ב למטה כמו רוב האנשים ואין ״שטח לבן ריק״.

לאון

שלום לאון,

התבלבלת. למה שאתה קורא "אישון" בשאלה הארוכה שלך, קוראים "קרנית". האישון שלך ככל הנראה תקין. תיכנס לויקיפדיה, או לכאן באתר הזה, ותלמד מהו אישון ומהי קרנית.

מה שאתה למעשה רואה זה בלט של העיניים, שגורם לכך שהלחמית (מה שאתה מכנה "שטח לבן ריק למטה"...) נראית בין העפעף התחתון והקצה התחתון של הקרנית. ברב האנשים החלק העליון והתחתון של הקרנית מכוסים ע"י העפעף העליון והעפעף התחתון, בהתאמה. אצלך יש בלט של העיניים (כמו לאבא שלך), דבר הגורם לכך שהעפעפף התחתון לא מכסה את החלק התחתון של הקרנית.

הסיבה העיקרת לבלט עיניים (הנקרא "פרופטוזיס" או "אסופתלמוס") הוא פעילות יתר של בלוטת התריס, או היפרתירואידיזם. מומלץ על כן לפנות לרופא המשפחה ולבקש שיבצע לך בדיקות לתפקוד בלוטת התריס.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה