חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

לפני ניתוח PRK20/11/2016

שלום רב ד"ר,
נמצאתי מתאימה לניתוח PRK. אני נמצאת כרגע בתקופת לימודים אקדמיים ורציתי לדעת האם זהו זמן טוב לעבור את הניתוח בשל ההחלמה היחסית איטית לעומת ניתוח בשיטת LASIK. כמו כן יש לי צילינדר בשתי העיניים ורציתי לדעת אם זה מעכב את זמן ההחלמה לעומת מצב בו אין צילינדר בכלל. האם בשבוע הראשון של הניתוח אני יכולה לחזור לספסל הלימודים (קריאה, מחשב וכו')? בנוסף הוצע לי לעשות את הניתוח בשיטת מונווויז'ן לאור גילי (42). האם אתה ממליץ על כך?
אודה על תשובתך

שלום מיכל,

למעשה, אף פעם לא יהיה לך זמן... עכשיו את בתחילת שנת הלימודים אז אין לך זמן. אח"כ תהיי בסוף הסמסטר ותלמדי לבחינות, ולא יהיה לך זמן. אח"כ יהיה פסח ותקפצי לחופשה קצרה בלונדון, ולא יהיה לך זמן. ובסוף השנה בקיץ אולי טיול לתאילנד או לדרום ספרד?... "זמן" זה דבר גמיש, וצריך למצוא זמן לניתוח.... בכל מקרה את צריכה לשריין זמן של כשבוע לאחר הניתוח שזו תקופת ההחלמה העיקרית. בתקופה זו הראייה מעט מטושטשת, דבר שמגביל בנהיגה וקצת מקשה על קריאה ועבודה מול מחשב. בשבוע הראשון תוכלי להגיע ללימודים ולשבת באולם הרצאות, אך יהיה לך קשה לראות את המצגת על הלוח, או לעבוד מול מחשב. לאחר שבוע מרבית המטופלים יראו ראייה סבירה שתאפשר להם לחזור למרבית הפעילות היום יומית, אך ראייה מושלמת זה תהליך שלוקח 4-8 שבועות.

הצילינדר לא משנה דבר לגבי תקופת ההחלמה.

למונו-ויז'ן יש יתרונות וחסרונות. בגיל שלך את עדיין אינך זקוקה למשקפי קריאה, ואולי לא תעריכי את התוצאה לאחר תיקון למונו-ויז'ן. לדעתי יש יתרון גדול לתיקון לרחוק בשתי העיניים, ותמיד ראייה עם שתי עיניים עדיפה על ראייה בעין אחת. בכל מקרה מומלץ לדון על כך עם הרופא המנתח, לאור הצרכים שלך וסגנון החיים שלך.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה