חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

לחץ ממושך בעיניים14/12/2020

שלום,
לפני מספר חודשים החלה אצלי תחושה של לחץ קיצוני בעיניים לרמה של יכולתי להסתכל על מסכים ליותר משנייה אחת. זה בשתי העיניים בדרך כלל ולפעמים רק באחת מהן. לאחר כמה ימים התחילו לי מעין טיקים בעיניים של מצמוץ וגלגול עיניים לא רצוניים (אני יכולה לשלוט בזה אם אני ממש רוצה אבל זה קורה בעיקר מעצמו). רופא המשפחה שלי התרשם מאנגיואדמה (יש לי הסטוריה של אנגיואדמה מתרופות, אציין כי לקחתי מטוטרקסט במשך 5 שבועות כשבמקביל התחילה הבעיה, בעקבות זאת הפסקתי).
הרופא נתן לי אנטי היסטמינים וטיפות סטרואידים (זיילט) וכעבור שבוע זה עבר. מעט זמן אחר כך הבעיה חזרה, בעוצמה קצת יותר נמוכה אבל עדיין מקשה מאד. ניסיתי לקחת עוד אנטי היסטמינים אבל זה לא עזר ומספר חודשים אחר כך לקחתי שוב טיפות סטרואידים שהקלו מאד (אך לא העלימו את הבעיה). הייתי אצל מספר רופאי עיניים, הייתי במיון עיניים, נוירולוגים, אוקולופלסט, נוירואופטלמולוגית ואפילו mri מוח, כל הבדיקות יצאו לגמרי תקינות ואף אחד מהרופאים לא מצא שום קצה חוט לבעיה הזאת.
המצב הזה בלתי נסבל, מטריד מאד ומקשה על חיי היומיום שלי.
אשמח אם תוכל לתת לי לפחות איזשהו כיוון כי אני ממש אבודה
תודה מראש!

שלום רב,

תחושה של לחץ בעיניים בזמן עבודה מול מסך אופיינית לתסמונת העין היבשה, ולמה שנקרא תסמונת ראיית צחשב (Computer vision syndrome). אם היה שיפור חלקי לאחר טיפול בסטרואידים ואנטי-היסטמינים, יתכן שמדובר בשילוב של עין יבשה עם דלקת עיניים אלרגית. במקרים רבים הבדיקות תקינות, והאבחנה והטיפול נעשות על פי התסמינים בלבד.

בנוסף לטיפול שקיבלת מומלץ להשתמש בטיפות לחות (דמעות מלאכותיות ללא חומרים משמרים), ולהרגיל את עצמך לקחת מידי כמה דקות הפסקה מהעבודה מול המסך, לעצום את העיניים וכך לתת לדמעות שלך לשטוף את העיניים.

מומלץ לגשת לבדיקת רופא עיניי מומחה לקרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה