חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

לאחר ניתוח prk 28/04/2015

הי פרופסור סלומון
היום בדיוק עברו 7 שבועות מיום הניתוח
הייתי אצל הפרופסור המנתח שלי בבדיקה של החודש וחצי
היו לי מספרים של מינוס 2 ומינוס 1.75 וצילנדר
לא רואה שיש שינוי גדול לאחר הניתוח אני רואה יותר נקי אמנם אבל הפוקוס הוא אותו פוקוס קשה לזהות כיתוב ואנשים ממרחקים קטנים יחסית שבנאדם עם ראייה נורמלית יזהה ועין אחת רואה יותר טוב השנייה
המנתח שלי לא נתן הסברים מיוחדים ורק טען שיש לחץ בעניים ושאל אותי עם יש לי כאבי ראש ונתן לי טיפות להורדת לחץ כביכול
ואמר לי להוריד את המינון של הלוטמקס שהייתי מטפטף 4 פעמים ביום לפעמיים ביום
ועכשיו אני רואה מטושטש ולא טוב כאילו חזרתי אחורה כמו לפני הניתוח
זה נורמלי?
מתי אני כן יראה חד וטוב?
כי כבר כמעט חודשיים לאחר הניתוח והאמת שמרגיש לי שהניתוח לא הצליח ,אין לי בעיה להמתין גם עוד חצי שנה אבל רק שתתייצב לי הראייה ואני יראה מצויין
כי טוענים שלפעמים לוקח מספר חודשים לprk
תודה לך

יוני שלום,

אנא ראה את תשובותי לשאלות דומות בעמוד זה.  

השיקום הראייתי אחרי ניתוח הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK הוא תהליך שמתפתח בקצב שונה אצל כל אחד, ובקצב שונה בין 2 העיניים באותו אדם. אתה בעצמך מרגיש שיש שיפור, ותמשיך להרגיש בשיפור בשבועות הקרובים. אתה צריך סבלנות, ואני משוכנע שתראה טוב יותר בהמשך, בדיוק כמו כל האנשים שעוברים את הניתוח הזה בהצלחה. שבעה שבועות לאחר הניתוח זה עדיין מוקדם לקבוע שהוא לא הצליח. כ"כ אתה לא מרגיש בשיפור מכיוון שהוא איטי, והשינוי מיום ליום קטן מאוד. הרופא או האופטומטריסט שבודק אותך אחת למספר שבועות יכול להגיד לך מהי מידת השינוי בראייה בין הביקורים.

לוטמקס הוא סטרואיד הניתן לאחר הניתוח כדי למנוע הצטלקות בקרנית. זהו הטיפול המקובל לאחר PRK, והוא ניתן למספר חודשים על פי הנחיות הרופא המנתח. לעיתים גורם הטיפול בסטרואידים לעלייה בלחץ התוך-עיני. במקרה כזה ניתן להפחית במינון הסטרואידים, ולהוסיף טיפול להורדת הלחץ - כפי שאכן ניתן לך.

בסיכום: ניתוח ה-PRK הוא ניתוח מצליח, ובמיוחד כאשר מדובר במספרים קטנים כמו שהיו לך. תקופת ההחלמה משתנה בין האנשים, אבל בכולם בסופו של דבר הראייה משתפרת בתהליך שנמשך בד"כ מספר שבועות, אבל לעיתים יכול להמשך מספר חודשים. ס ב ל נ ו ת !!!

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה