חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

לאחר ניתוח ה- PRK (שבוע וחצי)03/11/2016

מהן תופעות הלואי שיש בחודש הראשון? והאם כפילות חלשה היא חלק מהן? הטיפות של הרטבת העיניים צריכים גם לשים 4 פעמים ביום או רק מתי שיש יובש? תודה רבה לך!

שלמה

שלום שלמה,

במהלך החודש הראשון לאחר הניתוח מתרחש תהליך של החלקה הדרגתית של שכבת תאי האפיתל בקרנית. לאחר שבשבוע הראשון תאי האפיתל צמחו וכיסו את איזור השיוף במרכז הקרנית, שכבת תאי האפיתל היא כעת שלמה, אך היא עדיין מעט מחוספסת ולא חלקה וסדירה. במהלך השבועות שלאחר מכן מתרחש תהליך שבו תאי אפיתל חדשים נוצרים, ובהדרגה הם יוצרים שכבה סדירה וחלקה - כמו שהיתה לפני הניתוח. זו הסיבה שמהלך החודש הראשון הראייה עדיין אינה מושלמת, ולעיתים יש מעט כפילות, סינוור וקושי בראייה בלילה. הראייה אמנם סבירה, ומאפשרת לבצע את רוב הפעילות היום-יומית, כולל נהיגה, אך איננה עדיין מושלמת, וזאת כאמור בגלל ששכבת התאים עדיין מעט מחוספסת ולא חלקה.

גורם נוסף שמשפיע על איכות הראייה היא כמות הדמעות. בשבועות הראשונים יש מעט יובש בעיניים, ולכן יש להזליף תחליפי דמעות (דמעות מלאכותיות, או טיפות להרטבת העיניים). ניתן להשתמש בהן מתי שרוצים ללא הגבלה, ובעיקר כל פעם שמרגישים יובש, צריבה, דקירות או אי נוחות בעיניים. בנוסף יש כמובן להשתמש בטיפות הסטרואידים על פי הנחיות הרופא המנתח.

ככל שעובר הזמן מהניתוח שכבת תאי האפיתל נעשית חלקה יותר יותר - ובמקביל הראייה משתפרת. מרבית האנשים יגיעו לראייה של 6/6 לאחר חודש, חלקם יגיעו לכך אחרי חודשיים.צריך להתאזר בסבלנות, להישמע להוראות הרופא, ולהגיע לבקורות כנדרש.

אני נוהג להסביר לכל המנותחים שלי מהו התהליך הצפוי להם לאחר הניתוח, ונותן לכולם את מספר הטלפון הנייד שלי - כך שהם יכולים תמיד לשלוח לי שאלות בנייד או ב- WhatsApp בכל בעיה או שאלה שיש להם.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה