חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

כיב בקרנית10/12/2015

שלום, אובחנה לי דלקת בקרנית בבית החולים לאחר אבחנה שגויה של רופא המשפחה לדלקת בלחמית.
הטיפול שניתן לי הוא טיפות ויגהמוקס כל שעה.
לאחר יום של טיפול נראה כי מכיב אחד גדול הוא הפך ל3 כיבים יותר קטנים.
השאלה שלי היא מה הסיכוי לפגיעה קבועה בראייה? מה הסיכוי להצלטקות של הכיבים?
ועוד דבר, בגלל שלא הייתי מאושפז הרופאים לא שלחו לבדיקה את העדשה שגרמה לי לדלקת וכך אי אפשר לדעת איזה חיידק בדיוק גרם לדלקת.
להתעקש על כך שהעדשה תלקח לבדיקה? אני חושש שזה יכול להיות חיידק אמבה.
תודה רבה ויום טוב
– יש לציין כי אני עדיין ממשיך בטיפול ובביקורת, הדלקת התחילה ביום שני בצהריים, טופלתי עם סינטומצין ויפות פנימקסין בגלל אבחנה שגויה של דלקת בלחמית וביום רביעי איבחנו את הדלקת בקרנית (שמלווה בבצקת ובכיבים).

גל

שלום גל,

קשה מאוד לדעת אם יתפתחו צלקות בקרנית, ואם כן - מה יהיו גודלן וכיצד ישפיעו על הראייה. כמעט כל כיב חידקי בקרנית מסתיים בצלקת, שהיא חלק טבעי מתהליך הריפוי. גודל הצלקת תלוי בגודל הכיב, כמה זמן לקח עד לתחילת הטיפול האנטיביוטי, במשך הזמן שעבר עד לריפוי, בעומק חדירת החיידק לקרנית, בתגובת הגוף לריפוי פצע (שהיא תגובה השונה מאדם לאדם), ובטיפול בסטרואידים לאחר ריפוי הכיב. התוצאה שהיא שגודל הצלקת ומיקומה משתנים ממקרה למקרה. אם הצלקת גדולה, עמוקה ומרכזית - היא בודאי תשפיע על הראייה. אם הצלקת קטנה ובהיקף הקרנית השפעתה תהיה קטנה יותר. מקובל לתת טיפול בטיפות של סטרואידים למשך מספר שבועות לאחר הריפוי של הכיב כדי למנוע התפתחות הצלקת. 

אין כל משמעות לבדיקה מיקרוביולוגית של עדשות המגע. ברב האנשים שלא מקפידים על שימוש נאות בעדשות המגע, ושלא מקפידים על הגיינה עם העדשות, צפוי למצוא מספר רב מאוד של חיידקים ופטריות בעדשות ובמחסנית של העדשות, גם אם אין כל זיהום בקרנית. אם יש זיהום בקרנית, החידק שנמצא בכיב הקרנית לא זהה בהכרח לחיידקים ולפטריות הנמצאים בעדשות ובמחסנית. מה שחשוב הוא לבודד את החיידק הנמצא בקרנית ולתת טיפול תרופתי המכוון לחיידק שבקרנית.

לגבי ההערה שלך על "אבחנה שגויה של רופא המשפחה לדלקת בלחמית" - אל תחפש את הטעויות והשגיאות אצל אחרים. השגיאות הן רק שלך - ראשית בהתנהגות לא תקינה סביב עדשות המגע שגרמה לך לזיהום בקרנית (וכאן זוהי רק אשמתך!!!), ושנית בהחלטה ללכת לרופא המשפחה במקום לרופא העיניים. רק אם תבין מה היו הטעויות שלך בהתנהגות עם עדשות המגע - תוכל למנוע את הפעם הבאה!!!

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה