חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

כאב ואדמומיות בעין ימין לאחר PRK22/06/2015

עברתי ניתוח PRK לפני כשישה ימים, על פניו לא הרגשתי בכאבים עזים או בתחושת אי נוחות רבה לאחר הניתוח.

אך החל מאתמול בערב אני מרגיש תחושת גוף זר וכאב שבא והולך בעין ימין. היום בבוקר המצב קצת החמיר שבקושי הצלחתי לפתוח את העין בבוקר, תחושת האי נוחות נעשתה גדולה יותר ונוסף אדמומיות והראיה בעין הספציפית נעשתה מטושטשת יותר.

האם מדובר בתופעה נורמלית? חשוב לציין שאני עדיין עם עדשות רפואיות ומוריד אותן רק מחר.

מאור

שלום מאור,

התופעה שאתה מתאר צפוייה לאחר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK. היא מצביעה על כך שתהליך הצמיחה של תאי הציפוי (תאי האפיתל) של הקרנית הגיע למרכז הקרנית. שלב זה מתבטא באודם, אי נוחות וצריבה בעיניים, והראייה מטושטשת. תהליך זה נמשך בערך יום אחד, והוא בד"כ מתרחש ביום ה-3 לאחר הניתוח (אם כי לפעמים הוא יכול להתרחש מוקדם יותר או מאוחר יותר, כמו אצלך). הסיבה לכך היא יצירת מעין "קו תפר" שבו נפגשות שכבות תאי הציפוי הצומחות מהיקף הקרנית אל המרכז. קו התפר הזה נמצא ממש במרכז הקרנית, והוא גורם לאי סדירות של שכבת הציפוי החיצונית של הקרנית. דבר זה גורם לירידה הזמנית בראייה, ולכל התחושות שהזכרת. יתכן שהרופא המנתח יחליט בבדיקה מחר לחכות עוד מספר ימים עם העדשות, או שיחליף את העדשות בעדשות חדשות.

מומלץ להתאזר בסבלנות, לעקוב אחר הוראות הרופא המנתח, ולהגיע להוצאת העדשות במועד שנקבע (שוב - יתכן שיוחלט להשאיר או להחליף את העדשות). אני בטוח שהראייה תשתפר בהמשך, ולאחר הוצאת העדשות תראה ותרגיש הרבה יותר טוב.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה