חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יש לי רוחק ראיה29/07/2015

האם יש ניתוח לרוחק ראיה ועד כמה הוא מתקן את הראיה?

סוהיל

שלום סוהיל,

רוחק ראייה (היפראופיה) הוא הפרעת תשבורת המתוקנת ע"י עדשות עם מספר חיובי (עדשות +). ניתן לתקן רוחק ראייה בניתוח להסרת משקפיים בלייזר. הגבול העליון של רוחק ראייה הניתן לתיקון בניתוחי לייזר הוא 6+. 

יש להבין שרוחק ראייה בצעירים הוא מצב דינמי, והמספר במשקפיים הוא בד"כ פחות מהמספר המקסימלי אליו האדם הסובל מרוחק ראייה יגיע בעתיד. כדי לדעת את המספר המקסימלי מבצעים בדיקת משקפיים רגילה (סובייקטיבית), ובדיקה נוספת לאחר מתן טיפות המרחיבות את האישון ומשתקות את שריר העטרה (תהליך הנקרא ציקלופלגיה). בדיקת המשקפיים בציקלופלגיה נותנת מידע על המספר המקסימלי של רוחק ראייה אליו יגיע הנבדק בעתיד. מכיוון שיש בד"כ פער ניכר בין בדיקת המשקפיים הסובייקטיבית ובין הבדיקה בציקלופלגיה, מבוצע הניתוח להסרת משקפיים בלייזר על מספר הנמצא בין 2 הבדיקות. אם לדוגמא הבדיקה הסוביקטיבית מצביעה על 2+, והבדיקה בציקלופלגיה מצביעה על 4+, יבוצע הניתוח לפי 3+. 

מצב זה גורם לקוצר ראייה זמני מיד לאחר הניתוח. בדוגמא להלן הנבדק יהפוך ל 1- מיד לאחר הניתוח. מצב זה יתאזן תוך שנה עד שנתיים מהניתוח, ויש להבין זאת לפני שמבצעים ניתוח להסרת משקפיים בלייזר לרוחק ראייה באנשים הנמצאים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה