חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש עם עדשות25/08/2016

אני בן 22 עם קוצר ראייה( 3 בשתי העיניים), מרכיב עדשות רכות כבר 5-6 שנים. לקחתי רואקוטן במשך 4 חודשים עד פברואר ובתקופה הזו הרכבת עדשות הייתה בלתי נסבלת. עכשיו חצי שנה לאחר מכן,עדיין קשה לי לשים עדשות ואני שם רק כשאין לי ברירה. בעין שמאל החוסר נוחות מורגש יותר משמעותית. הרופאים אומרים שיש לי יובש "קל" ונתנו לי טיפות(כרגע משתמש בסיסטיין כפעמיים-שלוש ביום). בנוסף הראיה שלי ירדה בכחצי מספר בשנה האחרונה לאחר שהמספר נעצר בשנים האחרונות לפני. החסימת דרכי ניקוז נשמע מעניין אז איך זה שאף רופא לא הציע לי את זה?(הייתי אצל 3-4 רופאים שונים)
גם תכננתי לעשות הסרת משקפיים אחרי הרואקוטן אבל בשל העלייה של המספר בעיניים והיובש ההגיון אומר לי שזה לא יהיה אפשרי בזמן הקרוב לפחות.. מה דעתך ? תודה מראש,

שחר

שחר שלום רב,

ניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר לאחר שעברו לפחות 6 חודשים מהפסקה מוחלטת של הרואקוטן. עד אז מומלץ שלא להרכיב בכלל עדשות מגע. לאחר 6 חודשים מהפסקת הטיפול ניתן לגשת לבדיקת התאמה, ואם ימצאו שהמספר שלך יציב והעיניים תקינות - תוכל לעבור את הניתוח.

אין טעם בחסימת דרכי ניקוז הדמעות, מכיוון שהרואקוטן פוגע בבלוטות השומן בעפעפיים (בלוטות מייבומיאן) ולא בבלוטות הדמעות. ההפסקה בטיפול נותנת שהות להתאוששות בלוטות השומן, ולאחר חזרתן לתפקוד תהיה הקלה מבחינת היובש בעיניים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה