חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש כרוני בעיניים17/04/2016

היי, אני בן 29 ולפני 9 שנים בערך טופלתי ברואקוטן מאז אני סובל מיובש בעיניים שמורגש בעיקר במזג אוויר יבש, רגישות לכל תרסיס כלשהו(כשמרססים במרחק מה ממני אני מרגיש את זה בתוך העיניים ורץ לשטוף אותם..)
להרכיב ובמיוחד להסיר עדשות מגע זה סיפור לא פשוט אני ממש צריך לגרד את העדשה עם הציפורניים מהעין בשביל להוריד אותה.
שאלתי היא האם אני אוכל לעשות ניתוח להסרת משקפיים בלייזר כי הבנתי שזו אחת מהשאלות שאתה נשאל בבואך לעשות את הניתוח "האם אתה סובל מיובש בעיניים"?..
האם הניתוח עלול לגרום לבעיה להחמיר או חמור מכך נזק בלתי הפיך/עיוורון?
בתודה מראש על תשובתך!!

שלום ליאור,

מה שאתה עושה עכשיו - משתמש עם עדשות מגע על עיניים יבשות - מסוכן הרבה יותר מכל ניתוח שהוא!!! ניתוח להסרת משקפיים בלייזר מעולם לא גרם לעיוורון לאף אחד. מצד שני - שימוש לא זהיר עם עדשות מגע גרם במהלך השנים לנזקים קשים מאוד לקרנית להרבה מאוד אנשים. לחץ כאן לצפייה בסרטון הממחיש דוגמא לכך.

היובש בעיניים הנגרם לאחר ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר הוא בד"כ קל והפיך, ולא גורם לנזק כלשהוא לעיניים. יחד עם זאת יש להעריך את מידת היובש שלך, כחלק מבדיקת ההתאמה. אנחנו לא רק שואלים אם יש לך יובש, אלא גם בודקים זאת בצורות שונות. לא תמיד יש התאמה בין מידת היובש המורגשת ובין קיומו בפועל.

בכל מקרה הניתוח יכול רק לשפר את מצבך, מכיוון שהשימוש עם עדשות מגע על עיניים יבשות מסוכן הרבה יותר. עדשות מגע מחמירות את היובש בעיניים. עדשות מגע גורמות לנזקים רבים יותר ולסכנות משמעותיות לעיניים כגון זיהומים בקרנית, דלקת עיניים אלרגית, צמיחת כלי דם בקרנית, יובש בעיניים וצניחת העפעפיים. הפסקת השימוש בעדשות מגע בעקבות הניתוח תביא לתועלת רבה מבחינת מצב היובש בעיניים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה