חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש ורגישות לאור22/06/2016

שלום רב, בן 26, עקב מאמץ של העיניים במהלך לימודים אינטנסיבים, החלו לי כאבי עיניים וראש המלווים ברגישות לאור ולצפיה במסך מחשב או טלפון נייד. בנוסף סבלתי מקפיצה של העפעף בעין שמאל.
רופא עיניים איבחן אצלי עין יבשה (וקוצר ראיה קל של 0.75 ו-1, אליו לא יחס חשיבות רבה לדבריו) נתן לי טיפות עיניים לשבוע, משחה לטיפול בקפיצת העפעף וטיפות הילו קומוד ליובש. לאחר שבוע הטיפול, המשיכה הרגישות לאור וכאב באיזור הגשר בין העיניים ובחלק העליון של העינים עצמן. בשלב זה הרופא בדק אותי ואמר שהקרנית עדיין יבשה והורה לי להמשיך עם הילו קומוד בלבד 3 פעמים ביום. חזרתי אל רופא העיניים לאחר כשבוע נוסף ובבדיקה זו ציין הרופא כי הקרנית כבר לא יבשה והלחץ תקין והכל נראה בסדר לכאורה ואני כבר לא אמור להרגיש כאבים. אף על פי כן, אני עדיין סובל מהרגישות לאור והכאבים שציינתי קודם לכן. כעת רופא העיניים ייעץ לי להמשיך עם הילו קומוד 4 פעמים ביום למשך שבוע ולחזור לביקורת. אך טען שבאם ימשיכו הכאבים יש לפנות לנוירולוג אולי ולבדוק כיוונים נוספים. הילו קומוד עוזר לי באופן חלקי בלבד להקלה ולזמן מסויים.. כאשר מגיע הערב ההרגשה טובה יותר אך עדיין עם רגישות למסכים ותאורה.
מה יכולה להיות הבעיה ? וכיצד כדאי לפעול בבקשה ??

שלום,

אם אתה אכן סובל מיובש בעיניים עליך להמשיך ולהשתמש בתחליפי דמעות דרך קבע. המאמץ המתמשך של קריאה לקרוב גורם לתחושת כאב ואי נוחות בעיניים, בגלל תהליך האקומודציה. כדאי מידי פעם להסתכל על מטרה מרוחקת למספר שניות, כדי להרפות את השריר הציליארי האחראי על מאמץ האקומודציה במהלך הקריאה. כ"כ כדאי אחת לכמה דקות לעצום את העיניים למספר שניות.

לחץ כאן למידע נוסף על תסמונת ראיית מחשב.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה