חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש בעיניים ועדשות מגע26/09/2015

שלום אני בת 32 בעברי הרכבי עדשות מגע לאורך שנים בכל יום ולאורך כל שעות היום
במהלך ה4 שנים האחרונות הרכבת עדשות לא נוחה לי עשיתי בדיקה אצל אופטימטריס והוא אמר לי שחלק מבלוטות הדמעות שלי סתומות חסומות מה ניתן לעשות במצב זה? והאם ניתן לפתוח אותם?

מירב

שלום מירב,

קרוב לודאי שאת מפתחת תופעה של אי-סבילות לעדשות מגע (Contact-lens intolerance). זוהי תופעה הנגרמת בגלל שילוב של תגובה אלרגית לעדשות המגע ותמיסות החיטוי שלהן עם יובש בעיניים. התופעה מתבטאת באודם, גרד, צריבה, יובש ואי נוחות בעיניים לאחר התקנת העדשות, וגורמת למשתמשים בעדשות המגע להפסיק להרכיב אותן לבסוף.

בלוטות הדמעות שלך לא באמת "חסומות" או "סתומות" כפי שנאמר לך, אלא תפקודן הולך ויורד והן מייצרות פחות דמעות בגלל סיבות רבות. הסיבה העיקרית לירידה בייצור הדמעות היא ירידה בתחושת הקרנית, הנגרמת בגלל השימוש רב השנים בעדשות המגע. התחושה הבסיסית הקבועה של הקרנית היא הגורם העיקרי לייצור המתמיד של הדמעות. ירידה בתחושה, הנגרמת בין השאר בגלל המגע המתמיד של העדשות עם הקרנית, גורמת עם הזמן לירידה בייצור הדמעות, לתסמונת העין היבשה, ולהחמרה בתופעת אי-הסבילות לעדשות המגע.

מומלץ לגשת לרופא עיניים מומחה לקרנית לאבחנה וטיפול. הטיפול יכלול הפסקת השימוש בעדשות המגע, טיפול ביובש בעיניים, טיפול בדלקת אלרגית בעיניים, וכן לשקול ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה