חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש בעיניים24/07/2016

שלום,
לאחרונה יש לי יובש בעיניים. אני לוקחת תרופות לאלרגיה לאבק באופן קבוע אך לפני שלושה חודשים החליפו לי את התרופה לתרופה תוצרת הארץ (הייתי לוקחת את התרופה AERIUS וכרגע אני לוקחת את התרופה Desloratadine) ומאז אותו זמן שהחליפו לי את התרופה אני מרגישה יובש בעיניים ברמה גבוהה יותר. בנוסף אני גם לוקחת את תרסיס האף AVAMIS.
בנוסף לכך, לפני שנתיים התחלתי להשתמש בעדשות מגע יומיות והפסקתי לאחר שנה של שימוש יומי בעקבות היובש בעיניים. השאלה שלי היא מדוע יש לי יובש בעיניים?
האם בעקבות עדשות המגע היומיות שבהן השתמשתי נוצר יובש כרוני או בעקבות התרופות לאלרגיה ?
יש לציין שמעולם לא היה לי יובש בעיניים לפני השימוש בעדשות מגע או לפני השימוש בתרופות לאלרגיה.
אם אפסיק את השימוש בתרופות לאלרגיה האם היובש ישתפר?
אשמח לתשובה.

אילנית

שלום אילנית,

תרופות אנטי-היסטמיניות גורמות לתופעות לואי רבות, ביניהן יובש בעיניים ויובש בפה. לכל תכשיר יש השפעה שונה על מידת היובש בעיניים. Aerius ו- Desloratadine זו בדיוק אותה התרופה, ולא ברור האם המעבר ביניהן אחראי להופעת היובש בעיניים.

תרסיס האף Avamys הוא תכשיר המכיל סטרואידים, ואינו גורם ליובש בעיניים.

עדשות המגע יכולות בהחלט לגרום ליובש בעיניים, בעיקר בגלל ירידה בתחושת הקרנית כתוצאה מהמגע המתמשך של העדשה על הקרנית. ירידת התחושה גורמת לירידה בייצור הדמעות.

סיבה נוספת ליובש בעיניים הוא הגיל, והשינויים ההורמונליים המתרחשים בעיקר בגיל המנופאוזה. אינני יודע מהו גילך (לא ציינת נתון חשוב זה בשאלתך), אך ידוע שבנשים רבות לקראת גיל המנופאוזה מתחילה ירידה הדרגתית ביצירת הדמעות, על רקע השינויים ההורמונליים.

לא ברור אם אחד מהגורמים הנ"ל או שילוב של כולם גרם ליובש בעיניים, ובכלל לא בטוח שהמצב ישתפר אם תפסיקי את אחד מהגורמים הנ"ל. אין ספק שעדשות המגע עלולות לגרום לבעיות רבות, בכל גיל, ואם יש משהו שהייתי ממליץ לך להפסיק זה השימוש בעדשות מגע, במיוחד אם את סובלת מיובש בעיניים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה