חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

יובש בעיניים וגלאוקומה07/01/2016

שלום, אני סובל כבר כמה שנים מיובש בעיניים וניסיתי כמעט את כל תחליפי הדמעות עד שמצאתי סוף סוף טיפות שעובדות (הילו קומוד) אבל שמתי לב שמאז שאני משתמש בהן הראייה שלי בזמן קריאת ספר או כתוביות בטלויזיה מטושטשת. האם זה בגלל הצמיגות של הטיפות (הופכות לג'ל) או הגיל(43) ? (אני קצר רואי ומרכיב משקפים ולא מזמן קניתי חדשות)
שאלה נוספת: מאז שהתגלה אצלי היובש בעיניים כל פעם שהלכתי לרופא בדקו לי לחץ תוך עיני שמתי לב שהלחץ עלה מ-11 (כנבדקתי לראשונה לפני כ-6 שנים) לערך הנוכחי 18!
האם יובש בעיניים מוביל לגלאוקומה?? אציין כי בשנים הללו טופלתי כמה פעמים בטיפות טוברקס וסטרודקס בגלל בלפריטיס וקונג'יויטיס. האם העלייה בלחץ היא לא בגלל היובש אלא בגלל הסטרואידים? והאם היובש בגלל חומר המשמר BAK שבטיפות האנטיביוטיות?

מתי

שלום מתי,

תחליפי דמעות לא גורמים לראייה מטושטשת. אתה בגילך קרוב לודאי כבר זקוק לתיקון במשקפיים לקריאה (תוספת של עדשת פלוס לחלק התחתון של המשקפיים, כלומר: משקפיים מולטי-פוקליות). אנא פנה לאופטומטריסט להתאמת משקפיים לקרוב ולרחוק.

הלחץ בעיניים יכול לעלות בעקבות שימוש ממושך ורציף עם טיפות סטרואידים. מדובר בשימוש ממושך לתקופה של מעל מספר שבועות. אם כך היה - מוטב להפסיק את הטיפול בסטרואידים, ולעקוב אחר הלחץ התוך עיני. מעבר לכך - אף לא אחד מהגורמים שציינת אינו גורם לגלאוקומה: לא תחליפי הדמעות, ולא היובש בעיניים, וגם לא החומר המשמר. 

העובדה שהלחץ בבדיקה האחרונה היה 18, כשלפני 6 שנים היה 11 - עדיין לא אומרת שיש לך גלאוקומה. מומלץ לפנות לבדיקת רופא עיניים מומחה לגלאוקומה שיפנה אותך חבדיקות הדמייה של עצב הראייה (OCT), שדות ראייה, ומעקב אחר הלחץ.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה