חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טשטוש בראיה לאחר ניתוח לאסיק30/03/2016

שלום
עברתי ניתוח לאסיק לפני ארבעה ימים ( לפני הראיה היה לי (1.75-) ,לאחר הניתוח חל שיפור משמעותי בראיה בעין שמאל פרט לקצת סינוור לאור וזאת תגובה טבעית , אל בעין הימין הראיה מאוד מטושטשת מאז הניתוח וונאןד מפריעה לי בראיה לרחוק ולקרוב . אציין שבבדיקת מעקב שעכברתי יום אחרי הניתוח האמר לי שיש דלקת בעייהים וחכן בקשו ממנו להוסיף במינון בטיפות סטורידקס( 6 פעמים במקום 4) ואמרו שהניתוח מעולה.. אל אני צריך להיות במעקב אינטניסבי אצלהם.
השאלה למה הטשטוש נמצא בעין אחת וחא בשתי העיניים והאם זו תופעה טבעית לאחר 4 ימים לא לראות טוב לרחוק וגם לקרוב ..על אף שאמורה הראיה לחזור מספר שעות לאחר ניתוח לאסיק .. אשמח לתשובתך אני מאוד מודאק

 

שלום רב,

ככל הנראה אתה סובל מדלקת המתפתחת באיזור הפיצול של הקרנית, מתחת למתלה. תופעה זו נקראת DLK, והיא אחד מתופעות הלואי לאחר ניתוחים מסוג LASIK. הדלקת מתרחשת בתגובה לחומרים שונים אתם נמצא איזור המתלה של הקרנית במגע בזמן שהמתלה פתוח (כגון השומן שבדמעות, חלקיקים זרים, חלקי המכשיר המבצע את הפיצול, ועוד). כדי למנוע את הדלקת מתבצעת בד"כ שטיפה של איזור הפיצול לפני שהמתלה מוחזר למקומו. אולם לעיתים מתפתחת דלקת, ולא תמיד ברורה הסיבה לכך. הטיפול בדלקת זו הוא ע"י הגברת מינון הסטרואידים, ומעקב תכוף ע"י הרופא המנתח שיחליט על תדירות הטיפול בסטרואידים על פי המצב עד לנסיגת הדלקת. בסופו של דבר הדלקת תעבור והראייה תשתפר, אך הדבר יקח עוד כשבוע עד שבועיים, ומומלץ להתאזר בסבלנות.

מסיבה זו, ומסיבות רבות אחרות, אני מאמין ששיטת ה- PRK היא השיטה בטוחה ביותר להסרת משקפיים בלייזר, והיא עדיפה בהרבה על שיטת ה- LASIK בכל הנוגע לתופעות לואי, שאחת מהן תיארת בשאלתך.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה