חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טריכיאזיס לאחר תרסורפיה עקב דחיית שתל שלישי בעקבות חבלה טראומתית בעין שמאל.13/08/2017

שלום פרופ' סלומון,
שאלה שלי: האם בכלל אפשר לדבר על אפילציה כאשר בעקבות התרסורפיה נוצר טריכיאזיס קשה גם בעפעף עליון וגם בתחתון. בעליון המצב ממש קשה ולצערי, נאלצתי ללמוד כיצד להוציא את הריסים מהעין לבד בגלל הכאבים (כמו סיכות בתוך העין) ומאחר שלא יכולתי להגיע בזמן סביר לשום רופא אפילו לא למיון עיניים והכאבים בלתי נסבלים בינתיים. כאמור, מבקשת אני לדעת האם אפשר בכלל לעשות אפילציה עם לייזר במרפאה או שבכלל צריך נתוח. מדובר בעיקר בעפעפ עליון. התחתון לא כל כך נורא. אני בינתיים מסתדרת אבל פוחדת מאוד מזהום, בעיקר שגם היובש בעיניים לא קטן בכלל
תודה לך על התשובה …
אגב, קראתי את המאמר על השתלת תאים מרירית הפה למשטח עין שבה לא ניתן יותר "לנגוע" – ונראה לי שמצבי אידיאלי לשם כך. ולו רק כדי להראות כמו בן אדם עם העין המסכנה הזאת שלי שעברה 3 השתלות שנדחו בצורה קטסטורפלית.

שלום רב,

עליך לפנות למומחה באוקולופלסטיקה (התחום העוסק בניתוחי עפעפיים) ולבדוק אפשרות לניתוח שישנה את המנח של קצות העפעפיים ויגרום לריסים לבלוט החוצה. אפשרות אחרת היא ניסיון להוצאת הריסים בעזרת לייזר. עד שזה יתאפשר ניתן להרכיב עדשת מגע מיני-סקלרלית שתחצוץ בין הקרנית והריסים ותגן על אפיתל הקרנית מפני המגע הכואב עם הריסים.

הנושא של השתלת תאים מרירית הפה אינו רלבנטי למצבך.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה