חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טיפול בFML לאחר וירוס אדנו עם תסנינים בקרנית?16/11/2017

שלום רב,
לפני שבועיים חליתי בוירוס אדנו בעין שמאל .
במהלך השבועיים טופלתי באופלוקס לאחר מכן 5 ימים בזלייט ובכל זאת ירדו תסנינים לקרנית.
והתחיל טשטוש קל על העין שמאל מרחוק
עין ימין קיבלה בצורה קלה.
למרות הטיפול בזלייט ושכן התתחו תסנינים..הרופא הוציא היום מרשם לFML.
בשלב הזה הלכתי היום לרופא מומחה בקרנית,אשר בדק ומצא:
בשמאל SEI's מרובים פזורים בקרנית,בחלקם עם SPK's עליהם. לחמיות היפרמיות מעט בשתי העיניים.
בימן ללא צביעה בקרנית,רמז להסננה עדינה ב12.
בתוכנית טיפול רשם מומלץ להימנע מטיפול סטרואידים כעת.
כלומר בדעה הפוכה מהרופא שהוציא את הFML.
1. איך הסתבכה הדלקת לקרנית אם טיפלתי בזיילט?
2. מה אני אמורה לעשות שאחד אמר בטח שכן יש תסנינים, והשני אומר חד משמעית בשלב הזה לא לטפל בסטרואידים על פי הממצאים שציינתי למעלה.
מה דעתך פרופסור נכבד?

שלום רב,

תסנינים בקרנית הם תגובה דלקתית של המערכת החיסונית לנוכחות הוירוס בקרנית. הם מופיעים בעקבות זיהום של הקרנית באדנו-וירוס, ועלולים להישאר בקרנית לתקופה של שבועות רבים, ולעיתים גם חודשים. בד"כ הם נעלמים לבד תוך שבועות עד חודשים, גם ללא טיפול בסטרואידים. אם התסנינים לא גורמים להפרעה משמעותית בראייה, מומלץ שלא להתחיל כלל כל טיפול בסטרואידים, להמתין בסבלנות (דבר שכנראה חסר לרב האנשים), ולאחר מספר שבועות הם יעלמו לבד.

אבל במקרים מסויימים, בהם התסנינים מרובים מאוד וגורמים לירידה משמעותית בראייה, ניתן להתחיל בטיפול מקומי בסטרואידים. התכשירים המקובלים הם FML, לוטמקס או זיילט. אולם ברגע שמתחילים בטיפול בסטרואידים, חייבים להמשיך את הטיפול לתקופה ממושכת של מספר שבועות, תוך ירידה איטית והדרגתית בתדירות היומית. מתן הסטרואידים למספר ימים והפסקתם כשהתסנינים נעלמים היא טעות, מכיוון שהתסנינים יחזרו ואף יתגברו מיד לאחר הפסקת הסטרואידים, ובמיוחד כשמפסיקים את הסטרואידים בבת אחד ולא באופן הדרגתי. מרבית האנשים לוקחים את הטיפול ל 2-3 ימים, מרגישים הטבה, מפסיקים, התסנינים חוזרים, מחדשים את הטיפול לכמה ימים, שוב מפסיקים, שוב יש החמרה, ואז הולכים לרופא אחר שנותן עצות אחרות - וכך ללא סוף.

הטיפול הנכון בסטרואידים (אם כבר הוחלט להתחיל בטיפול כזה) בדלקת ויראלית של אדנו וירוס הוא להתחיל עם מינון יומי של 3-4 פעמים ביום למשך שבוע עד שבועיים, ואז לרדת כל שבוע-שבועיים במינון בהדרגה לפעמיים ביום, ואז לפעם ביום ואז ליום כן / יום לא לסירוגין. תוך כדי הטיפול יש להיות במעקב של אותו רופא עיניים, שיחליט על קצב הירידה, ולעיתים יחליט על העלאה של המינון אם התסנינים חוזרים. בנוסף יש לבדוק לחץ תוך עיני במהלך כל תקופת הטיפול. משך הטיפול יכול לקחת חודשיים ואף יותר, ומצריך סבלנות ומשמעת.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה