חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טיפול בציקלוספורין לילד בגיל 6 שנים19/07/2015

שלום רב, לאחר שילד טופל כשנה וחצי הסוגים שונים של טיפול כולל סטרואידים וכד' במשך שנה חצי. הטיפול לא עזר. לילד הפרשות באופן קבוע, דמעות עיניים אדומות הומלץ ע"י רופא אחד טיפול בחומר הזה למשך כשנה לפחות. שאלות:1. האם מותר לילדים? -2. מה סיכון בחומר זה לילדים 3 היכן ניתן לרכוש אותו והאם עלויות גבוהות. תודה רבה מראש, הורים נואשים. רגינה

שלום רב,

הילד סובל ככל הנראה מדלקת אביבית של הלחמית והקרנית (Vernal Keratoconjunctivitis או VKC). מדובר במחלה אלרגית כרונית קשה בילדים, הנמשכת עד גיל ההתבגרות. אין טיפול המרפא את המחלה, אך יש תרופות נוגדות דלקת יעילות הניתנות בטיפות לעיניים, והמקלות במידה משמעותית על הסימנים והסימפטומים של דלקת אביבית של הלחמית.

ציקלוספורין A היא תרופה הניתנת בטיפות לילדים הסובלים מ-VKC מזה שנים רבות. אין כל סיכון בטיפול זה. ניתן להשיגו בבתי מרקחת מיוחדים המבצעים הכנות רוקחיות מיוחדות כנגד מרשם רופא. רופא העיניים שרשם לך תרופה זו ידריך אותך כיצד להשיג את התרופה. מניסיוני - תרופה זו אינה יעילה במיוחד לטיפול ב- VKC.

בשנים האחרונות נצבר אצלנו ניסיון רב בטיפול במשחת Protopic 0.03% המכילה תרופה הנקראת טאקרולימוס. תרופה זו יעילה הרבה יותר מציקלוספורין A, וזהו הטיפול העיקרי שאנו נותנים לדלקת אביבית של הלחמית בילדים בשנים האחרונות.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה