חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טיפול בטבעות באקטזיה/קרטוקונוס20/04/2016

שלום. יש לי קארטוקונוס שנגרם כתוצאה מניתוח לייזר. יש לצין שיש לי עין אחת שרואה מצוין ועין שנייה אני רואה כ 6/12 או 6/9 עם עדשות קשות. אבל העדשות לא תמיד נוחות. ואינן ניתנות להרכבה יום שלם ללא הפסקות.
השאיפה שלי היא לבדוק אופציה לניתוח טבעות במטרה גם להגיע לראייה יותר טובה. וגם להגיע למצב שאוכל להסתדר עם משקפיים וללא תלות בעדשות קשות.
הבנתי שלמרות שיש סיכונים אפשריים בניתוח טבעות. הניתוח הפיך ב 100% ומקסימום ניתן להוריד את הטבעות. כמו כן העכירות שיכולה להיווצר היא משהו חיצוני שרק רופאים רואים ולא יכולה לגרום לנזק לראייה. האם יש סיבה לטווח ארוך לא לנסות את ניתוח הטבעות? (מקסימום ניתן להסיר אותם)
האם יש סיכוי שהניתוח לא יצליח ואוריד את הטבעות ואח"כ לא אצליח להגיע לראייה שיש לי היום או לרמת הנוחות היחסית שיש לי היום?

שוהם

שלום שוהם,

אפשר כמובן לשקול את האפשרות של השתלת טבעות. יש לקחת בחשבון את הסיבוכים הכרוכים בהתקנת טבעות, ששכיחותם אינה קטנה. בנוסף יש לזכור שלא כל קרנית מתאימה להשתלת טבעות. ההחלטה על התאמה לניתוח כזה תלויה בצורת העיוות בקרנית (אותה ניתן לאבחן במיפוי קרנית), בחדות הראייה המושגת ללא תיקון, ובנתונים נוספים. התוצאה לאחר ניתוח כזה אינה מדוייקת ואינה ניתנת לצפייה מראש. כלומר: אף אחד לא יכול להבטיח לך תוצאה מדוייקת, ובטח שלא להבטיח לך שלא תזדקק יותר למשקפיים או לעדשות מגע. בנוסף - האמירה "מקסימום אח"כ יוציאו אותן" היא אמירה בלבד... אף אחד לא מוציא את הטבעות בפועל, גם אם הן לא הביאו לתועלת כלשהיא. את הטבעות מוציאים רק אם נגרם זיהום לאורך התעלה בה הושתלה הטבעה, או אם הטבעת בולטת מעל פני הקרנית (extrusion) או חדרה פנימה אל תוך הלשכה הקדמית.

המלצתי לך היא לנסות התאמה של עדשות מגע נוחות יותר. קיימות כיום אופציות שונות לעדשות מגע לקרטוקונוס כגון עדשות הברידיות, עדשות piggy-back, עדשות סקלרליות ומיני-סקלרליות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה