חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

טיסה ממושכת לאחר ניתוח קרוסלינקינג17/08/2015

שלום רב,

1. אני אמורה לעבור קרוס-לינקינג בעין שמאל. בעין ימין אין התקדמות של המחלה בכלל. האם אני יכולה לטוס מהארץ חודש לאחר ביצוע הניתוח למשך כשלושה חודשים? או שאני צריכה להיות בארץ גם אחרי חודש לצורך בדיקות, מעקב, התאמת עדשות וכו'? מתי אני יכולה לטוס מהארץ לאחר ביצוע הניתוח?

2. כמו כן, הבנתי שיש אפשרות לבצע את הניתוח ללא הסרה של תאי האפיתל כך שההחלמה מהירה יותר ופחות כואבת. עם זאת, להבנתי, זה פחות אפקטיבי. האומנם? אשמח להבהרה.

תודה רבה!

נופר

שלום נופר,

ההחלטה מתי לטוס לאחר טיפול בקרוס לינקינג לקרטוקונוס תלויה בהחלמה שלך לאחר הטיפול, ובתוכנית המעקב של הרופא המטפל. כעיקרון, אם ההחלמה מהטיפול מתקדמת כצפוי - ניתן לטוס לאחר כחודש. אולם לא תמיד קצב ההחלמה מתקדם כצפוי, והיו כבר מקרים בהם תהליך הריפוי של האפיתל נמשך מספר שבועות והצריך מעקב תכוף לאורך תקופה זו. מומלץ להתייעץ בנושא זה עם הרופא שיבצע לך את הטיפול.

קיימת אפשרות לבצע קרוס לינקינג ללא הסרת תאי האפיתל (Trans epithelial cross linking). היעילות של הטיפול הזה קרוב לודאי נמוכה בהרבה מיעילות הטיפול שבו מוסרים תאי האפיתל. עדיין אין די ספרות רפואית על הטיפול ללא הסרת תאי האפיתל שמראה שהטיפול יעיל. אני בכל אופן ממליץ לכל המטופלים שלי עם קרטוקונוס הזקוקים לקרוס לינקינג לעבור את הטיפול עם הסרת תאי האפיתל, שהיעילות שלו גבוהה ביותר, והוצגה במאמרים רבים בספרות הרפואית.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה