חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חשש מניתוח לייזר12/01/2016

שלום!
הייתי אצלכם במכון לפני כחודש וחצי לגבי ניתוח להסרת משקפיים.המספרים שלי הם גבוהים מאד -9.5 ו-8.5 בבדיקה אמרו לי שאפשר להסיר את כל המספר אבל לא יהיה ניתן לעשות תיקון אם אני יצטרך בהמשך.
החלום שלי זה להסיר את המשקפיים אבל יש לי כרגע מספר חששות.
1. לפני שהגעתי הייתי במכון אחר שם אמרו לי שאני לא מתאים ללייזר בגלל המספר הגבוהה והמליצו לי השתלת עדשה.
2.קראתי שבניתוח לייזר למספר גבוהה יכול להיווצר עיוות בקרנית שיכול לגרום לפגיעה בחדות ראייה, האם זה נכון? ומה הסיכוי שיקרה דבר כזה?
3. אם אני אצטרך בעתיד לעשות ניתוח כלשהו בעיניים כדוגמת קטרקט. אני יוכל לעשות עם העובי קרנית המינימלי שישאר לי לאחר הניתוח? והאם יש קשר בין קרנית דקה לבין סינוורים ושאר בעיות בעין?
4. ראיתי בטופס הסכמה לניתוח שיכול להיווצר מצב של חיתוך יתר בקרני וצורך אחרי הניתוח במשקפיים, האם קורים בד"כ דברים כאלה או שזה נדיר מאד? כי במקרה שלי אם זה יקרה לא יהיה ניתן לתקן את זה.
ושאלה אחרונה האם אפשר לאחר הניתוח להרכיב עדשות מגע?
רק אציין שהשירות אצלכם מעולה וגם הרופא שבדק אותי היה ממש נחמד ומקצועי.
החששות שלי נובעות ממה שקראתי בטופס הסכמה לניתוח וממה שראיתי באינטרנט.
תודה מראש.

רועי

שלום רועי,

אם אמרנו לך שאתה מתאים לניתוח הסרת משקפיים בלייזר - אז אתה יכול להיות בטוח שאתה אכן מתאים לניתוח, ושאפשר לבצע אצלך את הניתוח בבטיחות וביעילות. אנחנו לעולם לא נסכן שלא לצורך את עיניו של אף אחד, והבטיחות ללא פשרות היא אחד מעמודי התווך שלנו.

בתשובה לשאלותיך:

1. השתלת עדשה תוך-עינית היא גם אפשרית, אך יש לניתוח זה סוג אחר של סיבוכים ותופעות לואי, שצריך להיות מודעים להם. בנוסף - התיקון האופטי עם לייזר הרבה יותר מדוייק מהתיקון המושג עם עדשה תוך עינית.

2. אם העובי המינימלי של הקרנית נשמר - אז הסיכוי לעיוות הקרנית קלוש ביותר.

3. לא תהיה לך שום בעיה לעבור ניתוח קטרקט בעתיד, ואין שום קשר בין עובי הקרנית ובין היכולת לעבור ניתוח קטרקט. כ"כ עובי הקרנית לא קשור לסינוורים.

4. לא יהיה שום "חיתוך יתר" בגלל שאתה לא מתאים ל- LASIK אלא ל- PRK, שבו מבוצע שיוף ללא חיתוך. אולי התכוונת לתיקון יתר. הסיכוי לכך נמוך מאוד.

בכל אופן - כשאתה חושב על הסיכונים בניתוח, כדאי לך לחשוב על הסיכונים הקיימים במצבך הנוכחי - הכרוכים בהרכבת עדשות מגע. להרכבת עדשות מגע לא קוראים "ניתוח", אבל עדשות המגע שאתה מרכיב הרבה יותר מסוכנות לעיניים שלך מניתוח. הן עלולות לגרום לזיהומים מסוכנים בקרנית, ליובש בעיניים, לדלקת אלרגית כרונית, לצמיחת כלי דם בתוך הקרנית, ולצניחת העפעפיים. אבל כשמכרו לך את העדשות - לא טרחו להסביר לך את הסיכונים הללו, ולכן אתה לא מודע להם. בכל שבוע אנו מאשפזים במחלקת העיניים בהדסה אנשים צעירים עם זיהומים קשים בקרנית שנגרמו מעדשות מגע, בחלקם זיהומים שמסכנים את הראייה ואת העין.

לפיכך- אין ספק שהסרת משקפיים בלייזר היא האופציה הבטוחה, וגם המשתלמת ביותר לטווח הארוך. ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר מבוצעים מזה כ- 30 שנה, ובהצלחה רבה. 

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה