חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חודשיים אחרי ניתוח לייזר עין דומעת מגרדת ואדומה24/05/2015

חודשיים לאחר ניתוח לייזר מסוג לאסאק התפתחה בעין שנותחה דלקת בלחמית, העין אדומה מאוד עם הפרשה מימית ועם תחושת גירוד ולעיתים תחושה של עצם זר. טופלתי בטיפות אנטיביוטיות במשך כשלושה שבועות ובמקביל המשכתי לקחת טיפות סטרואידים פעמיים ביום, בשבוע האחרון קיבלתי בנוסף משחה אנטיביוטית ששמתי אותה בלילה. ללא הואיל, מצב העין השתפר מעט אולם כאשר ניסיתי לסיים את הטיפול הרגשתי שוב שהמצב מתדרדר.יש לציין שבשבוע האחרון יש תופעה של דמעת רבה. לפני הניתוח סבלתי מיובש בעיניים ומידי פעם שמתי טיפות דמעות.האם מדובר בדלקת הלחמית, והאם ייתכן שאחרי כחודש היא לא מגיבה לטיפול. מה לעשות, האם להפסיק עם הטיפול האנטיביוטי ועם הסטרואידים? האם יש קשר לניתוח. בעין השנייה שלא נותחה המצב תקין.

מירי

שלום מירי,

על פי תיאור המהלך המתמשך של הדלקת והטיפול שקיבלת - כנראה שהתפתחה אצלך דלקת ויראלית הנגרמת ע"י נגיף האדנו (adeno virus). מדובר בדלקת ממושכת (נקראת Epidemic Kerato-Conjunctivitis או EKC), המצריכה טיפול ומעקב ממושכים. הטיפול כולל לעיתים טיפות סטרואידים הניתנות לזמן ממושך. הפסקה פתאומית של הסטרואידים עלולים לגרום להתחדשות סימני הדלקת. לכן יש להיות במעקב אצל רופא העיניים שלך, ולרדת באופן איטי מאוד במינון הסטרואידים היומי.

אין ככל הנראה קשר בין הדלקת הויראלית, ממנה נדבקים אנשים כל הזמן, ובין הניתוח אותו עברת. הדלקת בדרך כלל מדביקה עין אחת, זו העין שבה אנו נוגעים בד"כ עם הידיים, ולעיתים עוברת אח"כ לעין השניה. כך שהעובדה שיש לך את הדלקת רק בעין אחת, שהיא גם העין שנותחה, היא ככל הנראה צירוף מקרים.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה