חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חדות ראייה לאחר prk09/06/2019

היי אני 14 ימים לאחר ניתוח prk בראייה (היה לי מינוס 3 בשני העיינים). אני מרגיש שהראייה שלי עדיין לא חדה לגמרי – יש צבעים מסויימים שיש לי קושי לראות (כמו השעה במדיח בצבע אדום), או בממיר, וכן בתאורות מסויימות הטלווזיה גם מטושטש קצת. גם מספר לוחית רישוי של רכב בתאורת לילה אני רואה פחות טוב ממה שאחרים ששאלתי רואי.

השאלה שלי היא :
1. האם זה נורמלי סביר שזה ככה והחדות עוד תשתפר ? או שיכול להיות שזה סימן שאצטרך ניתוח תיקון חוזר.

2. האם זה טבעי שלפעמים אני מרגיש נסיגה מסויימת בראיה ? כלומר רואה לפעמים מטושטש קצת ביחס ליום קודם ? אני שואל כי ממה שהבנתי מהאמר ככה שעובר הזמן האפיתל אמור להיות חלק יותר ויותר – כלומר החדות צריכה רק להשתפר. אז לא ברור לי למה לפעמים אני מרגיש קצת נסיגה במקום שיפור שפשוט הולך וגדל

שלום רב,

כן, זה סביר. מומלץ להתאזר בסבלנות ולעקוב אחר הוראות הרופא בקפדנות. הראייה שבועיים לאחר הניתוח סבירה אך לא מושלמת, והיא הולכת ומשתפרת בהדרגה במהלך השבועות שלאחר הניתוח. ככל שהזמן יעבור הראייה תשתפר. התנודות בחדות הראייה הן תוצאה של שינויים בשכבת האפיתל המתרחשים כל הזמן בשבועות שלאחר הניתוח, וגם תוצאה של שינויים בשכבת הדמעות. כל מה שאת מתארת קורה לכולם, רק שכל אחד מתייחס לדברים בצורה שונה. יש אנשים לחוצים יותר ולחוצים פחות. בסוף הכל יהיה בסדר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה