חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

התלבטות בקשר לניתוח prk23/06/2016

שלום,עברתי בדיקת התאמה בשתי מכונים שונים ונמצאתי מתאים לניתוח בשיטת prk,למרות שיש לי עיניים עצלות בשני העיניים עם צילנדרים גבוהים של -4 ומספרים של -6 בערך,עובי הקרנית שלי הוא 545 ואמרו שלאחר הניתוח אוכל לראות בערך 50-60 אחוז מקסימום,השאלה האם שווה לעבור את התהליך עם כל ההחלמה הקשה של prk בהורדת מספרים כאלה גבוהים?
חשוב לומר שתמידי רציתי להוריד את המשקפיים אבל לאחר שהבנתי שהיכולת ראיה שלי לא תשתפר בצורה משמעותית אני שוקל זאת שוב.
בנוסף שמעתי על טיפול חדשני המטפל בעיניים עצלות על ידי אימון העיניים נירו ויזן האם זה אכן עובד?

שלום רב,

המשמעות של עין עצלה היא שהראייה המיטבית היא פחות מ- 6/6. כלומר: המקסימום אליו אתה מגיע הוא פחות ממה שאנשים אחרים רואים, אבל עדיין זוהי הראייה המיטבית שלך לה אתה רגיל מזה שנים רבות. קיימות דרגות שונות של עין עצלה (אמבליופיה). חשוב אבל להבין שניתן לבצע ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר גם בעיניים עצלות, כאשר מדובר על אמבליופיה קלה. הראייה שתתקבל לאחר הניתוח תהיה דומה לראייה שיש לך עכשיו, אך כמובן ללא משקפיים. כלומר: בכל מקרה תגיע לראייה המיטבית שלך, אליה הגעת קודם לכן עם משקפיים, אך לאחר הניתוח תשיג את אותה רמה של ראייה ללא משקפיים. אם לפני הניתוח חדות הראייה היתה 6/9 או 6/12 עם משקפיים (אני מניח שלזה התכוונת ב- 50 או 60 אחוז), אז אחרי הניתוח תוכל לראות 6/9 או 6/12 ללא משקפיים. עליך להבין ש- 6/9 זה בשבילך הראייה המיטבית אליה אתה רגיל מילדות, בדיוק כמו שלאדם אחר זה 6/6.

ניתוחי לייזר אינם משפרים בד"כ את מידת האמבליופיה, אם כי במקרים מסויימים, בייחוד כאשר יש צילינדר גבוה, יכול להיות שיפור מסויים ברמת האמבליופיה לאחר הניתוח.

קיימות שיטות מסוימות של תרגול בראיית מטרות שונות כגון Neurovision. שיטות אלו עוזרות באופן חלקי, ולאנשים עם אמבליופיה קלה. לא ניתן להוריד בעזרתן משקפיים, והתוצאות לא תמיד ניתנות לחיזוי.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה