חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

התלבטות בבחירת הניתוח21/03/2016

שלום רב ,
אני בן 22 ,ובשתי העיניים יש לי מספר מינוס 7 ,
יש לי תור לניתוח בשיטת LASIK בקרוב, בבדיקת ההתאמה נמצאתי מתאים גם לשיטת ה-PRK .
וההתלבטות שלי היא מה באמת עדיף לי , הבנתי מהרופא ששיטת ה-PRK מתאימה יותר לכדורגלנים או מתאגרפים וכדו' .. אני אמנם לא כדורגלן ,אבל במידה ואני אעבור את ניתוח ה-LASIK וארצה מידי פעם במהלך חיי לשחק כדורגל או כדורסל , אני תמיד אהיה צריך להיות בחשש מקבלת מכה בראש וכתוצאה מזה יסתבך לי משהו בקרנית?
או שעדיף לי לעשות את ניתוח ה-PRK?

שלום רב,

התשובה ברורה: כמובן שמתאים לך PRK !!! זו השיטה הבטוחה ביותר להסרת משקפיים בלייזר. שיטת ה- PRK אמנם מעט פחות נוחה בעיקר בשבוע הראשון לאחר הניתוח, אך יותר בטוחה מכל הבחינות: גם מבחינת הניתוח עצמו, וגם בטווח הארוך. אין בה את הסיבוכים הכרוכים בחיתוך לא תקין של המתלה (חיתוך חלקי, חיתוך מלא, חור במתלה, חיתוך לא מרכזי) שעלולים לגרום לדחיית הניתוח. אין בה את הסיבוכים של הטווח הארוך כגון אקטזיה (עיוות הקרנית), פתיחת המתלה בעקבות חבלה (כל מכה חזקה בעין עלולה לפתוח את המתלה, גם אם אתה לא בהכרח ספורטאי), ובעיות רבות נוספות.

התוצאות אחרי הניתוח מבחינה ראייתית הן בדיוק אותן תוצאות, ואם כך - למה לבצע ניתוח שיש בו מידה מסויימת של סיכון, גם היא קטנה למדי, כמו לאזיק? עדיף לבצע ניתוח בטוח כמו PRK, שלא יסכן אותך בעתיד, ולא יחשוף אותך לכל הבעיות שלהן נחשפים מנותחי לאזיק.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה