חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

התאמה לניתוח להסרת משקפיים23/04/2018

שלום פרופ' סלומון,
קראתי את המאמר המעניין ואבקש לשאול שאלה, היות ואני מתלבטת מאוד.
הייתי בבדיקות באחד מהמכונים המוכרים להסרת משקפיים. יש לציין שאני מרכיבה עדשות מגע רכות יומיות בד"כ, אך בחודשים האחרונים השימוש בעדשות פחת. בכל מקרה הגעתי לבדיקה הראשונה לאחר הפסקה של 4 ימים מהעדשות. בבדיקה נמצא עיוות בקרנית בעין שמאל, בתמונה היו לא מעט כתמים אדומים וחוסר סימטריה במבנה. הרופא אמר שבמקרה כזה מומלץ לבצע ניתוח prk, אך למען הסר ספק ביקש שאחזור לאחר שבוע נוסף ללא עדשות. בבדיקה השנייה (לאחר כשבועיים ללא עדשות) נראה שיפור במבנה, אך עדיין קיים עיוות, בצילום נראו פחות כתמים אדומים (היה מעט במרכז העין). הרופא המליץ על ניתוח לאסק.
לפי דבריך במאמר, אם הבנתי נכון, לא מומלץ לנתח עין עם עיוות בקרנית. אני מודה שיש לי חששות ולא לגמרי בטוחה בהתאמת העין לפרוצדורה.
אודה לחוות דעתך,מקווה שהפרטים מספקים.
תודה!

שלום רב,

אי אפשר לענות לשאלתך בלי לראות את מיפוי הקרנית. יש עיוותים בקרנית הנגרמים בגלל שימוש מוגזם בעדשות מגע, ואחרי הפסקה ממושכת של השימוש בהן - עיוותים אלו נעלמים או פוחתים. עיוותים כאלו אינם מסוכנים. להיפך - אם תעשי ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ולא תזדקקי יותר לעדשות מגע - הדבר יגרום להעלמות העיוותים מהקרנית.

לעומתם יש עיוותים קבועים בקרנית, שאינם נגרמים מעדשות מגע, והם חלק מהתכונה הקבועה של הקרנית. עיוותים אלו קשורים למצב הנקרא קרטוקונוס. לעיתים העיוותים האלו מצביעים על נטייה לקרטוקונוס, שעלולה להתגבר לאחר הסרת משקפיים בלייזר.

במהלך בדיקת ההתאמה הרופא המנתח בוחן את מיפוי הקרנית שלך, ומחליט באיזה סוג של עיוות מדובר. אם הפסקת השימוש בעדשות מפחיתה את העיוותים - הרי שניתן לבצע את הניתוח. בכל מקרה את מוזמנת אלינו לבדיקת התאמה, ואנו נבצע לך מיפוי קרנית ונוכל להגיד לך האם ניתן לבצע את הניתוח בבטחה..

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה