חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

השתלת קרנית מסוג DALK07/05/2019

שלום,

עקב טראומה בעין שמאל יש לי קרנית מאוד לא סדירה בעין הזאת והראייה המתוקנת עם משקפיים מאוד לא טובה (6/60 או אפילו פחות). הראייה מאוד מעורפלת ואני לא מצליח בעין הזאת אפילו לקרוא מהמסך של מחשב. רק אם יש הרבה שמש בחוץ אני רואה קצת אבל זה אף פעם לא חד.

עין השנייה רואה מצוין, 6/6 עם תיקון קטן של -1.
עברתי הסרת משקפיים לפני כמה שנים, לכן הקרנית בעין שמאל יחסית דקה, בערך 415 מיקרון. המספר לפני הניתוח היה בערך -5.

בחודשים האחרונים ניסיתי כמה סוגים של עדשות מגע סקלרליות אצל אופטומטריסטים שונים וראייה איתם סבירה. הראייה לא מושלמת איתן כי יש קצת עכירות בקרנית, אבל זה
בהחלט מגיע למצב איתו יכולתי לחיות. לצערי, אני לא מצליח להרכיב את העדשות ביומיום בגלל אי נוחות, תחושה של גרד וכאבים. יש לי הרגשה שאני פשוט אלרגי לעדשות הנ"ל. לכן, אני כרגע משתמש רק בעין אחת ביומיום.

המליצו לי לעבור ניתוח מסוג DALK. אני חושש כמובן מכל תופעות הלוואי ובעיקר שיהיה לי אחר כך מספר מינוס גבוהה או אסטיגמציה גבוהה כי יש לי עין של -5 במקור. אני סך הכל מקווה לחזור למצב בו אני יכול להרכיב משקפיים או עדשות מגע רכות בעין הזאת, איתן אני מסתדר טוב.

האם יש דרך כלשהו להשפיע על טווח המספרים שמתקבלת בסוף הריפוי בניתוחי DALK? האם שווה במצבי (לפי הנתונים שציינתי) לעבור ניתוח מסוג DALK כדיי לנסות לשפר את המצב בעין שמאל (בידיעה שתהיה תקופת החלמה של לפחות שנה בה אני לא אוכל להשתמש בעין הזאת)?

תודה.

שלום רב,

לפני שפונים להשתלת קרנית צריך למצות את כל האפשרויות הכרוכות בהתאמת עדשת מגע סקלרלית. מומלץ לפנות לאופטומטריסטים בעלי ניסיון רב בהתאמת עדשות כאלו.

כדי לדעת אם כדאי לך לעבור DALK או השתלת קרנית כלשהיא, צריך להבין מהי חדות הראייה המיטבית המושגת עם עדשת מגע סקלרלית. כ"כ צריך לדעת האם נגרם נזק או קיימת בעיה כלשהיא ברקמות אחרות בעין חוץ מהקרנית (כגון העדשה, הקשתית, הרשתית). ככלל - לא ניתן בשום אופן לצפות מראש מה תהיה התוצאה הראייתתית לאחר השתלת קרנית. לאחר השתלת קרנית ולאחר הסרת התפרים (כשנה לאחר הניתוח) עדיין עלולה להישאר אסטיגמציה גבוהה ולא רגולרית, ששוב תצריך התאמת עדשות מגע קשות או סקלרליות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה