חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

השתלת טבעות לאחר פרוטוקול אתונה10/09/2015

עברתי לפני 8 חודשים פרוטוקול אתונה. הראיה שלי בלי משקפיים היא באזור 6/7 בעין ימין ו 6/20 בעין שמאל. אך אני סובל מהילות חמורות בהרבה ממה שהיה לפני הניתוח. כרגע אני מרכיב עדשות קשות ורואה 6/6 ויש הילות קטנות. רציתי לדעת אם ניתן להשתיל טבעות ובכך להפחית את ההילות?. תודה.

שי

שלום שי,

פרוטוקול אתונה הוא שיטה טיפולית בקרטוקונוס שכוללת שילוב של קרוס לינקינג ו- PRK. חשוב להבין שביצוע PRK על קרנית עם קרטוקונוס הופך קרנית שהיא דקה ממילא לקרנית דקה עוד יותר. הדבר עלול לגרום להחמרת קמירות הקרנית בעתיד, אפילו שבוצע בה קרוס לינקינג, ולגרום להחמרה בקרטוקונוס ולירידה בראייה.

בנוסף - תבנית השיוף בלייזר בקרנית שיש בה קרטוקונוס לא יכולה אף פעם לתת מענה אמיתי לצורת הקרנית המעוותת, ולסלק את העיוות. גם שימוש בתבניות שיוף מבוססות wavefront לא יכולות ליצור קרנית עם שטח פנים סדיר במרכז, שיכול להביא לראייה איכותית. הסיבה שאתה רואה יותר הילות היא בגלל שהטיפול אכן לא הצליח ליצור פני קרנית סדירים, כמו בניתוח PRK המבוצע בקרנית תקינה. 

עד כה אין בספרות הרפואית המדעית מאמרים המוכיחים שפרוטוקול אתונה בטוח ויעיל במעקב ארוך טווח, ועל כן הוא אינו מבוצע כיום ע"י מרבית המומחים בעולם לקרטוקונוס. אני בכל אופן מעדיף לבצע רק קרוס לינקינג, ולא ממליץ למטופלים שלי הסובלים מקרטוקונוס לעבור את הטיפול המשולב. המלצתי לך היא להימנע מניתוחים נוספים בשלב זה, להשתמש בעדשות מגע קשות, ולהתייעץ עם מספר מומחי קרנית לפני שאתה עושה את הצעד הבא.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה