חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

השפעת הניתוח ביחס לגיוס ליחידה קרבית בצה"ל14/07/2016

שלום רב ,
אני מעוניין לעבור ניתוח להסרת משקפיים לפי הבנתי בשיטת lasik
אני עתיד להתגייס ליחידה קרבית .
האם ישנה תקופת צינון תרם המעבר לפעילות באבק ואור שמש ?
כמה זמן לפני הגיוס מומלץ לבצע את הניתוח ?
תודה מראש
אבי

שלום רב,

אם אתה מעונין בגיוס ליחידה קרבית, הניתוח המתאים לך הוא PRK, ובשום פנים ואופן לא LASIK. זאת מכיון שב- LASIK מבוצע חיתוך של הקרנית ויצירת מתלה (flap) לפני ביצוע הלייזר. המתלה מוחזר למקומו, אך החיבור בינו ובין הקרנית אינו חזק. אם תקבל מכה חזקה לעין במהלך השירות בצבא (והסיכוי לכך הוא ממשי) - הרי שהמתלה יפתח לאורך מישור החיתוך, דבר שיפגע בצורה קשה בעין, ויחייב להביא אותך בדחיפות לניתוח נוסף כדי להחזיר את המתלה למקומו. מכיוון שב- PRK לא מבוצע חיתוך כלשהוא בקרנית - לא יקרה לך דבר אם תקבל מכה בעין בסיטואציה כלשהיא במהלך שירותך הקרבי.

זוהי גם עמדת צבא ארה"ב, שמקיים מאז שנת 2000 תוכנית מסודרת לניתוחים להסרת משקפיים בלייזר לחיילים קרביים המשרתים שירות קרבי מחוץ לארה"ב. חיילים קרביים שם עוברים את הניתוח בשיטת PRK.

לגבי תזמון הניתוח - מומלץ לבצע זאת זצן רב ככל האפשר לפני הגיוס, ולא פחות מחודש מיום הגיוס. לאחר כחודש הראייה מתייצבת ומאפשרת לתפקד ללא כל בעייה בכל מצב.

למי שיש לו פרופיל 82 או 72 בגלל המספר במשקפיים, ומעוניין לבצע את הניתוח כדי להעלות פרופיל ולהתגייס ליחידה מובחרת - מומלץ לבצע את הניתוח מספר חודשים לפני ימי המיון ("גיבושים") ליחידות אלו. כחודש לאחר הניתוח, אנו מציידים את המנותח עם מכתב המציין שעבר ניתוח ומהי ראייתו, ועם המכתב הזה ניתן להעלות את הפרופיל ל-97 ולזכות בזימון לימי המיון ליחידות המובחרות. הצבא מקבל כיום כאלו שעברו בהצלחה ניתוח להסרת משקפיים בלייזר לכל היחידות (פרט לקורס טיס), כולל היחידות המובחרות ביותר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה