חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הרפס זוסטר ופגיעה בראייה03/01/2018

שלום פרופ' סלומון,
כמה אנושי מצדך שאתה עונה אונליין לכל אחד אשר מעוניין לשאול ולהתייעץ. לעיתים קרובות שאלה אינה מצדיקה בדיקה מיידית, אם כי היא יכולה להוביל לכך, ונדיר שיש את מי לשאול. אני מודה לך.
אובחן אצלי לפני כעשרה ימים הרפס זוסטר, כאשר פניתי לרופא עיניים כיון שעין אחת נראתה ממש נורא. הביקור היה כ-5 ימים מתחילת סימפטומים כלשהם. בלעתי זובירקס 7 ימים, אני מורחת זובירקס גם עכשיו ומזה 3 ימים גם PRED FORTE כתוספת. בעין המעורבת אני רואה כמו דרך ערפל סמיך מאד. לתחושתי, זה גם מידרדר. חוששת מפגיעה בראייה. בבביקורת לפני 3 ימים כתב הרופא:
לחמית: היפרמיה קלה תחתונה
קרנית: שקופה מעט מעובה, אנדותליטיס גוטטה
לגבי חדות ראיה:
העין המעורבת : DISTANCE C.C 6/12
העין השניה : DISTANCE C.C 6/6.6
פרט לכך, אין בסיכום הבדיקה דברים שנראים לי חריגים.אינני יודעת איך נתתי לזה לקרות, אבל עד עכשיו אינני יודעת האם יש לי הרפס זוסטר בעין או ה.ז. בפנים כאשר העין "רק" מעורבת.
האם תוכל להעריך מה הסיכויים שלי לצאת מזה ללא פגע ?
ת ו ד ה !!

שלום רב,

על פי הכתוב בבדיקה היתה ככל הנראה מעורבות של העין. הרפס זוסטר היא מחלה הנגרמת בגלל נגיף הנקרא VZV (ווריצלה זוסטר וירוס). הוירוס נמצא במצב רדום במרכז עצבי (גנגליון) של העצב החמישי (הטריגמינלי), המעצבב את הפנים, ובין השאר גם את העיניים. התעוררות הוירוס ותנועתו לאורך סיבי העצב המעצבבים את החלק העליון של הפנים תגרום לפריחה של המצח, העפעף העליון והקרקפת במחצית הפנים. אם הפריחה מערבת גם את עור האף באותו הצד- אזי ככל הנראה גם העין מעורבת. במקרה שלך היתה מעורבות של הקרנית, עם דלקת של השכבה הפנימית של הקרנית (אנדותליטיס). הטיפול שקיבלת הוא הטיפול הנכון. מה שחסר כאן זו ההבנה שלך לגבי משך המחלה ותוך כמה זמן מחלימים. מעורבות הקרנית עלולה להיות ממושכת, ומצריכה מעקב ממושך של מומחה לקרנית, והחלטה על משך הזמן בו ניתן הטיפול הסיסטמי והמקומי בזובירקס, והטיפול המקומי בסטרואידים. אי אפשר לדעת אם תצאי מזה "ללא פגע" בלי לבדוק ולראות מה מצב הקרנית כיום.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה