חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הרפס בעין09/10/2016

שלום רב, מזה כ-3 חודשים אני חשה בעיקר בלילה (וגם לא כל יום) כאבים בעין, מן תחושה של גוף זר כמו קוץ או זכוכית. כאב מאוד חזק וקושי למצמץ. לפני כ-4 ימים הכאבים הופיעו שוב במהלך הלילה והפעם לא הרפו, קמתי עם כאבים חזקים, אודם, דמעת והפרשות. פניתי לרופא עיניים שראה שריטה בקרנית והחליט על טיפול באנטיביוטיקה בשם ויגומקס כל שעה במשך 24 שעות, אח"כ 12 שעות ליומיים נוספים..
הקפדתי כל שעה על אנטיביוטיקה אך יום למחרת כבר לא יכלתי לשאת את הכאב, עד כדי טשטוש בראיה ואי יכולת לפתוח את העין. פניתי למיון עיניים, הרופא שם החליט שלאור הטיפול הכושל באנטיביוטיקה נלך על כיוון של הרפס (כי גם השריטה לא הייתה נראית לו כמו שריטה רגילה, בצורתה). קיבלתי טיפול של אציקלוביר 4 פעמים ביום למרוח בעין. יש לציין שמאז אני חשה בהטבה.
פניתי הבוקר לביקורת כמו שנאמר לי במרפאת עיניים והרופא באמת ראה שהשריטה כמעט נסגרה וכנראה שזה כן הרפס.
השאלה שלי- האם יכול להיות ש-3 חודשים אני סוחבת הרפס? איך הכאבים שהיו נסבלים תקופה ארוכה פתאום הפכו למשהו אקוטי כזה? בנוסף יש לציין שמעולם לא היה לי הרפס בשום מקום בגוף, לא מרכיבה עדשות.
תודה רבה!

אסתר

שלום אסתר,

ככל הנראה לא מדובר בהרפס של הקרנית.

הסיפור נשמע יותר כמו תסמונת הארוזיות החוזרות בקרנית  (Recurrent Corneal Erosions). מדובר בהופעה של כרב חד באמצע הלילה או בבורקר עם היקיצה. פתיחה פתאומית של העפעפיים גורמת לתלישה של איזור קטן בשכבת האפיתל של הקרנית, דבר הגורם לכאב חזק, דמעת וצריבה. הדבר נובע מהיווצרות איזור של חולשה בחיבור שבין שכבת האפיתל והסטרומה של הקרנית (גוף הקרנית) ולהיווצרות חוזרת ונשנית של פצעים באותה נקודה.

הטיפול כולל התקנת עדשת מגע טיפולית לתקופה של מספר שבועות (והחלפת העדשה כל 2-3 שבועות), כדי לתת לאפיתל זמן להירפא וליצור חיבור חזק במקום הפציעה. בנוסף ניתן להשתמש בטיפות המכילות NaCl 5% (סליין היפרטוני) לפני השינה, או במשחה לפני השינה.

לחצי כאן לקריאה נוספת באתר זה עלתסמונת הארוזיות החוזרות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה