חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

הסרת משקפיים והריון01/08/2016

האם לתהליך ההריון יש השפעה על הראייה לאחר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר? האם הניתוח פחות אפקטיבי לנשים שעתידות להיכנס להריון? האם מומלץ לעבור את הניתוח רק לאחר הלידות?
שאלה שניה:
במצב שבו הראייה מדרדרת, האם קורים מקרים בהם לא ניתן להרכיב עדשות מגע לאחר ניתוח? או מקרים בהם לא ניתן לבצע ניתוח תיקון?

תמר

שלום תמר,

לאחר שהמספר במשקפיים התייצב במשך שנה לפחות, הרי שהסיכוי שהוא ישאר יציב עם או בלי ניתוח הוא כ-95%. אין להריונות השפעה על שינוי במספר לאחר שהוא התייצב. אמנם יתכן שינוי חולף של המספר במהלך ההריון (בד"כ עלייה של לא יותר מ 1.00- ), אבל אם המספר היה יציב לפני ההריון, הוא יחזור לקדמותו לאחר הלידה.

לכן - ניתן לבצע ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר לאחר שהמספר התייצב למשך שנה לפחות, ללא חשש שהריונות בעתיד ישפיעו על התוצאה. אין כל הגיון לדחות את הניתוח לאחר הלידות. ככל שהניתוח מתבצע בגיל צעיר יותר - כך ההחלמה מהירה יותר, וסיכויי ההצלחה טובים יותר.

הסיבה שרבים חושבים (בטעות) שהריונות משפיעים על המספר היא שיש אנשים שהמספר במשקפיים עולה להם ממילא במהלך שנות ה-20 לחייהם. בשנים אלו יש נשים שיולדות. מכיוון שהעלייה במספר מתרחשת בשנים אלו, מייחסים שלא בצדק את העלייה במספר להריונות, שמתרחשים באותן שנים. אך הסיבה האמיתית לעלייה במספר תלוייה רק בגורמים גנטיים, ולא תלוייה כלל בהריונות.

לשאלתך השנייה - תמיד ניתן להרכיב עדשות מגע אם יש חזרה של המספר לאחר הניתוח. ניתוחי תיקון ניתן לבצע אם עובי הקרנית מאפשר זאת, ואם המספר שחזר הוא משמעותי, כלומר גדול יותר מ 1.00-.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה