חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

החלמת העין לאחר כיב20/02/2016

שלום רב
בעברי סבלתי מכיב בקרנית. הדבר הופיע לאחר שימוש בעדשות מגע יומיות. כנראה לא שמרתי טוב על כללי הרכבה והורדה. טופלתי בטיפות אנטיביוטיות והיתי במעקב צמוד. את הטיפול סיימתי באוקטובר. עם סיום הטיפול הודיעו לי שיש לי צלקת קטנטנה. לפני שבוע היתי בביקורת נוספת והפעם אומרים שאין זכר לצלקת זו והקרנית שקטה ושקופה. כעת אני רק מטופלת בטיפות נגד יובש שתמיד סבלתי ממנו. ומטפטפת 2-3 פעמים ביום.
הרופא במסגרת קופת החולים לא רוצה לקחת אחריות ולא מעודד אותנ לחזור לעדשות מגע כלל. הרופא שלי בקופת חולים טוען שאין מה להגזים; ואם ארצה אוכל לחזור לעדשות אם מדובר ויש אירוע; לשעות בודדות ולהסירן לאחר מכן.
למי לשמוע? מי מהם צודק?
אני כעת הולכת עם משקפיים.
שאלה נוספת-
המספר שלי בעיניים לפני הסיפור הזה בשנתיים האחרונות היה -3.25 בשתיהן. כיום עין ימין (בה היה הכיב) היא -3.50; והשמאלית נשארה אותו דבר -3.25
באם אהיה מעוניינת בטיפול לייזר האם אני נחשבת ליציבה מבחינת המספרים?!
והאם אפשרי לעשות לייזר אם אצא מתאימה לאחר בדיקת התאמה.

תודה רבה.

לינא

לינא שלום רב,

מכיוון שכפי שאת מעידה על עצמך הכיב בקרנית קרה בגלל חוסר זהירות בטיפול בעדשות המגע, הרי שהסיכוי לזיהום חוזר בקרנית הוא גדול אם תחזרי להשתמש בעדשות המגע. אמנם הכיב התרפא ולא נשארה צלקת, אך יתכן שבפעם הבאה הסוף לא יהיה זהה, ואת תסבלי מהתפתחות צלקת ומירידה קבועה בראייה. לכן מומלץ לא לחזור לשימוש בעדשות מגע.

כדאי בהחלט לשקול ניתוח להסרת משקפיים בלייזר. על פי הנתונים של השנתיים האחרונות את יציבה ובהחלט יש סיכוי גבוה שתמצאי מתאימה לניתוח. אין כל ספק שניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא בטוח הרבה יותר מהשימוש בעדשות מגע, ואת למדת זאת על עינייך!!!

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה