חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

החלמה לאחר ניתוח לייזר05/06/2015

עברתי ניתוח בשיטת ASA לפני שלושה ימים בעין שמאל אני רואה מצוין ובעין ימין אני רואה טוב אך טיפונת מטושטש זה יסתדר לי אולי לאחר הורדת העדשות הרפואיות? אולי יש שריטה או לכלוך בעדשה או שזה לא זה?
ושאלה שנייה אמרו לי שאסור לחפוף את השיער עד יום הורדת העדשות הרפואיות זה נכון ?
ושאלה אחרונה קטנטנה כשאני קמה בבוקר אני מרגישה שהעיניים שלי ממש יבשות ושהעדשות עומדות ליפול לי ורק לאחר שאני שמה טיפות זה מסתדר לי .. זה תופעה הגיונית? תודה רבה !!:)

שובל

שלום רב שובל,

נראה לי ש-3 ימים לאחר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, היית אמורה לפנות בשאלות אלו לרופא המנתח שלך...?? 

לשאלתך הראשונה - בשבוע הראשון לאחר הניתוח הראייה בד"כ מטושטשת במידה כזו או אחרת במרבית המנותחים. שיא הטשטוש הוא ביום ה-3 לאחר הניתוח. לאחר הסרת העדשות, המתבצעת בד"כ כשבוע לאחר הניתוח - הראייה סבירה ותפקודית אך לא מושלמת, והיא הולכת ומתחדדת במהלך החודש שלאחר הניתוח. הסיבה היא תהליך הריפוי בקרנית, שבו תאי האפיתל צומחים ומכסים את איזור השיוף. במשך הזמן שכבת תאי האפיתל נעשית חלקה וסדירה, ואז הראייה הולכת ומשתפרת.

לשאלתך השניה - אני מסביר למנותחים שלי שהם יכולים/ות לחפוף את השיער כך שהמים זורמים על השיער לאחור, בלי להרטיב את הפנים. בזמן המקלחת אני ממליץ למנותחים שלי להרכיב מגיני פלסטיק קשיחים על העיניים, כדי למנוע מגע של הידיים בעיניים. ניתן בהחלט להתקלח ולחפוף את השיער גם כשיש עדשות במהלך השבוע הראשון, ובכל מקרה יש להימנע ממגע או שפשוף של הידיים בעיניים.

ולשאלתך האחרונה והקטנטנה - זו בהחלט תופעה הגיונית. מומלץ להרטיב את העיניים עם תחליפי דמעות לעיתים קרובות כל זמן שהעדשות נמצאות בעיניים במהלך השבוע הראשון.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה